W założeniu organizatorów - konferencja ma mieć innowacyjny charakter szkoleniowy z przeznaczeniem dla osób, które zajmują się opiniowaniem sądowym, rzeczoznawstwem, likwidacją szkód komunikacyjnych, prowadzą serwisy samochodowe, weryfikują kosztorysy jak też są prawnikami w tej tematyce.
Przy stałym wsparciu oraz interpretacji prawnej przedstawianych zagadnień dokonywanych przez Moderatorów, następować będzie analiza tematów technicznych. Całość w formie aktywnej prelekcji opartej o rzeczywiste przykłady, w której to prezentowany temat będzie z jednej strony przedstawiany a z drugiej, w pewnym zakresie uzupełniany i „modyfikowany” przez uczestników. W niektórych sytuacjach organizatorzy założyli więc, iż ostateczny kształt wybranych wniosków będzie poddany wspólnej ocenie i uformowaniu, co ma być wstępem do wypracowania optymalnego standardu. Standardu, który uczestnik szkolenia będzie mógł wykorzystać natychmiast po konferencji.
Organizatorzy w materiałach pokonferencyjnych planują przekazać również skrót metodyki każdego z tematów, który ułatwi przyszłą, codzienną pracę nad poznanymi zagadnieniami. Całość wsparta roczną pomocą prelegentów dla jej uczestników. W trakcie planowany jest panel dyskusyjny, który poruszy wątek bezstronności biegłych i rzeczoznawców również w kontekście opracowywanej obecnie reformy ustawodawczej.
Zostanie też poruszony temat Uchwały SN III CZP 65/23. Uczestnicy szkolenia po zakończeniu spotkania otrzymają certyfikaty dokumentujące edukację techniczną danej osoby. W trakcie będzie możliwość nawiązania bliższej współpracy z Automobilklubem Polski i Eksperckim Centrum Motoryzacji. Tematy będą omawiane w silnym kontekście bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz zmian technologicznych następujących w motoryzacji.
- Wykorzystanie technologii naprawy producenta pojazdu oraz sztuki naprawczej w zależności od przedstawionego przypadku,
- Odwzorowanie właściwej metodyki naprawy w kalkulacji i ocenie technicznej,
- Poznanie zasad właściwego i obiektywnego wyznaczania kosztów naprawy,
- Poznanie zasad wykonywania realnych a nie teoretycznych wycen pojazdu, wraku i UWH,
- Wyposażenie uczestników w materiał i wiedzę, która pozwoli na stosowanie uzgodnionych standardów,
- Zapewnienie uczestnikom spotkania wsparcia technicznego podczas pracy codziennej,
- Umożliwienie uczestnikom udział w formowaniu określonych standardów sztuki opiniowania,
- Zacieśnianie współpracy pomiędzy uczestnikami oraz pobudzanie ich aktywności w środowisku,
- Poprawa jakości wykonywanych opinii sądowych, technicznych, warsztatowych oraz ubezpieczeniowych,
- Wpływ na jakość wykonywanych opinii i napraw a tym samym na bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Konfernecja, organizowana przez Automobilklub Polski oraz Eksperckie Centrum Motoryzacji odbędzie się 22 listopada 2024 roku.
Koordynator konferencji: mgr inż. Łukasz Szarama, biegły SO w Zielonej Górze, Prezes ECM
prezes@ecm.org.pl ; tel. 730-125-145
Komentarze (0)