Wydarzenia

Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Schowane wycieraczki

Zaprezentowany podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie nowy Seat Altea został wyposażony w nowoczesne wycieraczki Aerotwin Boscha. Po raz pierwszy ukryto je w bocznych słupkach. Podobnie jak wiele nowych samochodów, również Seat Altea posiada wysoką szybę przednią. W takich przypadkach producenci coraz częściej stosują wycieraczki przeciwbieżne, aby także w czasie deszczu zapewnić kierowcy jak największe pole widzenia. Nowy Seat posiada zaprojektowany przez firmę Bosch mechanizm wycieraczek wyposażony w dwa elektronicznie sterowane silniczki napędowe. Ponieważ ramiona wycieraczek mają niezależne od siebie napędy, można je schować za osłonami bocznych słupków. W dotychczas stosowanych mechanizmach jednosilnikowych było to niemożliwe ze względu na konieczność utrzymania bezpiecznego odstępu. Czujniki pomagają w ustaleniu precyzyjnej pozycji ramion wycieraczek. System rozpoznaje ponadto blokowanie się wycieraczek np. zimą, kiedy na szybie gromadzi się śnieg. Sterowanie elektroniczne obu ramion wycieraczek niezależnie od siebie umożliwia oczyszczanie możliwie jak największego obszaru szyby.
Wprowadzenie nowego rozwiązania umożliwiła sama konstrukcja wycieraczek Aerotwin. To bezprzegubowe wycieraczki, w których metalową szynę stabilizującą zastąpiły dwie listwy z tworzywa, a ramionka i przeguby zniknęły na rzecz wyprofilowanego elastycznego spojlera. Charakteryzują się wyjątkowo płaską i zwartą budową, co pozwala na to, że kiedy znajdują się w pozycji spoczynkowej łatwo można je ukryć pod pokrywą komory silnika, albo, jak w nowym Seacie, w bocznych słupkach.
Dzięki zastosowaniu wycieraczek nowego typu maska silnika bezpośrednio przechodzi w przednią szybę. Dotychczas takie rozwiązanie możliwe było tylko w modelach studyjnych nieposiadających wycieraczek. Oprócz atutów optycznych i funkcjonalnych, istotnych dla kierowcy, nowa koncepcja napędu wycieraczek posiada inną zaletę, ważną również z punktu widzenia producentów aut. Dzięki niezależnym napędom nie ma już konieczności stosowania sprzęgu pomiędzy obydwoma ramionami wycieraczek w postaci układu drążków, tak więc pod maską silnika jest do dyspozycji więcej miejsca.
Do modelu Seat Altea Bosch dostarcza również systemy wtryskowe do kilku silników, spośród których wszystkie spełniają normę emisji zanieczyszczeń EU4: silniki benzynowe są wyposażone w system wtrysku bezpośredniego benzyny DI-Motronic, a oba silniki wysokoprężne wyposażono w systemy UIS (Unit Injector System). Ofertę uzupełnia system nawigacyjny, korektor siły hamowania oraz asystent parkowania Parkpilot. Nowy Seat pojawi się w Polsce za kilka miesięcy.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony