Z lat 80.
1. Mazda MX-5 (1989-1993)
2. Volkswagen Transporter T3 (1982-1990)
3. Volvo 240 (1989-1993)
4. Volkswagen Transporter T3 (1984-1990)
5. Volvo 740 (1989-1990)
6. Toyota Hilux (1988-1997)
7. Peugeot 205 XUD7 (1983-1986)
8. Volkswagen Golf II (1987-1991)
9. Toyota Landcruiser (1988-1995)
10. Mercedes-Benz 190 (1989-1993)
Mazda MX-5 pierwszej generacji była najczęściej serwisowanym autem z lat 80. Okrzyknięta przez „Car and Driver” nowoczesną inkarnacją auta sportowego, pojawiła się na liście „10 najlepszych samochodów” tego magazynu aż 19 razy na przestrzeni lat. Produkcja sięgnęła miliona egzemplarzy w 2016 r., chociaż już kilkanaście lat wcześniej MX-5 został wpisany do Księgi rekordów Guinnessa jako najlepiej sprzedający się dwuosobowy kabriolet sportowy.
Volkswagen Transporter T3 z 1982 r. był najczęściej serwisowanym samochodem dostawczym z lat 80. T3 sprzed 1983 r. był chłodzony powietrzem i miał charakterystyczne reflektory przednie wcześniejszych modeli transporterów. Należał też do ostatniej generacji volkswagenów z silnikiem z tyłu.
Z lat 90.
1. Volkswagen Transporter T4 (1990-1997)
2. Opel/Vauxhall Astra-G (1998-2000)
3. Volvo 940 (1995-1998)
4. Mercedes-Benz SLK (1996-2000)
5. Toyota Corolla (1997-2000)
6. Nissan Micra (1992-2000)
7. Land Rover Defender (1994-1999)
8. Volvo 850 (1993-1997)
9. Land Rover Discovery II (1999-2000)
10. Mitsubishi Shogun/Pajero/Montero (1994-2000)
Volkswagen Transporter T4 zdecydowanie wyprzedził większość pojazdów jako najczęściej serwisowany samochód sprzed 2000 r. – warsztaty skorzystały z jego danych technicznych niemal 14 tysięcy razy w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Ten model ma wierną grupę fanów, którzy uwielbiają go za wszechstronność. Cieszy się też dużą popularnością jako kamper i jest produkowany już od 14 lat. T4 jest pierwszym modelem volkswagena z montowanym z przodu silnikiem chłodzonym wodą.
Pięć najczęściej serwisowanych marek pojazdów sprzed 2000 r. to:
1. Volkswagen
2. Volvo
3. Toyota
4. Mercedes-Benz
5. Opel/Vauxhall
– Jesteśmy zachwyceni, że aż tyle starodawnych i współczesnych klasyków jest serwisowanych przy użyciu naszych danych – komentuje dyrektor zarządzający Autodata Chris Wright. – W związku z nadchodzącymi przepisami dotyczącymi pojazdów elektrycznych i hybrydowych spodziewamy się, że konsumenci będą zwlekać ze zmianą swoich starych aut na nowe dłużej niż zwykle.
Oznacza to, że niezmiernie ważne będzie dysponowanie aktualnymi danymi serwisowymi dla tych pojazdów.
– Dane serwisowe dla pojazdów nie są niezmienne – dodaje Chris Wright. – W Autodata regularnie aktualizujemy informacje, aby odzwierciedlić zmiany wprowadzone przez producentów dla
30-letnich i starszych pojazdów. Stare książki serwisowe nie wystarczą, jeśli chcesz utrzymać silnik swojego klasyka w doskonałym stanie.
Aplikacja Autodata dla warsztatów oferuje natychmiastowy dostęp do danych dla ponad 34 tysięcy modeli aut od 142 producentów. Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji o Autodata lub wypróbować aplikację, odwiedź www.autodata-group.com.
Komentarze (0)