ReklamaB1 - prenumerata NW podstrony

Wydarzenia

Warto wiedzieć

Wydarzenia

3 miesiące temu  23.05.2019, ~ Administrator   

Silnik Audi 2.0 TFSI wygrywa w swojej klasie
Strona 1 z 2

Jednostka napędowa 2.0 TFSI Audi zdobyła prestiżową nagrodę “International Engine of the Year” w kategorii silników o mocy od 150 do 250 metrycznych koni mechanicznych. Międzynarodowy panel ekspertów złożony z 70 dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata, ogłosił tę czterocylindrową jednostkę benzynową zwycięzcą w swej klasie. Ceremonia wręczenia nagród odbyła się dzisiaj w Stuttgarcie i była częścią międzynarodowych targów “Engine Expo + The Powertrain Technology Show 2019”.

W uzasadnieniu jury przeczytać można, że ten czterocylindrowy silnik jest „jednym z najbardziej elastycznych i wszechstronnych silników jakie dotąd zostały skonstruowane. Mówiąc krótko: może wszystko.”

Jesteśmy zachwyceni otrzymaniem tej nagrody. Potwierdza ona wszechstronność silnika 2.0 TFSI. Chciałbym tu jeszcze dodać, że jest on wykorzystywany nie tylko jako czysto benzynowa jednostka napędowa, ale również jako element napędu plug-in hybrid albo napędu zasilanego gazem naturalnym lub Audi e-gazem - mówi Hans-Joachim Rothenpieler, członek zarządu AUDI AG ds. rozwoju technicznego.

Rothenpieler jest wyjątkowo dumny z sukcesu odnotowanego przez TFSI. Szef rozwoju technicznego Audi przywołuje przy tej okazji przeszłość: - Pierwsze TFSI wprowadziliśmy na rynek w roku 2004. Od tego momentu, co roku TFSI wygrywa nagrodę w swej klasie - dodaje. Pomiędzy rokiem 2005, a 2009, Audi zwyciężało z silnikiem 2.0 TFSI w kategorii jednostek dwulitrowych, a w latach 2010 – 2018 koncern z Ingolstadt wygrywał jednostką 2.5 TFSI kategorię silników największych. Po zmianie w roku 2019 kryteriów kategorii z pojemności skokowej na konie mechaniczne, dwulitrowy czterocylindrowiec powrócił na najwyższy stopień podium. 

Skrót TFSI oznacza silnik turbodoładowany i z bezpośrednim wtryskiem. Audi było pierwszym na świecie producentem samochodów, który zastosował takie połączenie w masowej produkcji. Było to w roku 2004. Pierwszym 2.0 TFSI zamontowanym w Audi A3 Sportback, cztery pierścienie zainicjowały swą strategię downsizingu, wg. której zalety dużej pojemności zastępowane są zaletami doładowania. Następna, nowa generacja jednostek napędowych ujrzała światło dzienne w roku 2007. Jest ona znana pod nazwą techniczną EA (Entwicklungsauftrag – umowa rozwojowa) 888 i została opracowana z myślą o rynku globalnym. Silnik ten produkowany jest w Győr na Węgrzech, w Dalian w Chinach i w innych miejscach. 

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony