Muzeum Toyota Collection zaprezentuje w Kolonii wyjątkową wystawę poświęconą motorsportowi oraz 35-leciu silników V8 w samochodach Lexusa. 2 marca drzwi wyjątkowego miejsca poświęconego historii samochodów Toyoty i Lexusa będą otwarte dla zwiedzających.
W sekcji poświęconej japońskiej marce premium będzie można zobaczyć wyjątkowe eksponaty, samochody wyścigowe, modele historyczne oraz te aktualnie dostępne. Nie zabraknie reprezentantów linii F z silnikami V8 – modeli IS F, GS F oraz RC F Track Edition, które zostaną wystawione wspólnie, a towarzyszył im będzie LC 500 Convertible.
Lexus i silniki V8
Motywem przewodnim wystawy w Toyota Collection jest 35-lecie silników V8 Lexusa. Historia sukcesu tych jednostek napędowych rozpoczęła się w 1989 roku wraz z premierą modelu LS 400. Ekskluzywny sedan dzięki aksamitnie pracującemu 4-litrowemu motorowi V8 wyznaczał standardy w klasie premium. Potwierdzeniem najwyższej jakości jednostki napędowej było nagranie, w którym ustawiono piramidę z kieliszków wypełnionych szampanem, a rozkręcony do pełnych obrotów motor nie spowodował jej upadku. W Kolonii zostanie zaprezentowany Lexus LS 400 pochodzący z 1993 roku, który ma na liczniku już milion kilometrów bez wymiany silnika i skrzyni biegów.
W 2007 roku Lexus pokazał swój pomysł na połączenie ekstremalnych osiągów z klasyczną linią sedana. Debiutujący wówczas IS F miał 5-litrowy silnik V8 o mocy 311 kW/423 KM, a swoim designem i prowadzeniem nawiązywał do legendarnego toru Fuji Speedway. W Kolonii zobaczyć będzie można kilka egzemplarzy modelu IS F, a także oferowanego obecnie w USA IS-a 500 F. Kolekcję aut z silnikiem V8 uzupełni wyścigowy IS F CCS-R, który był wykorzystywany przez Akio Toyodę do sprawdzania umiejętności nowych kierowców na kultowym torze Nürburgring.
Na wystawie będzie można też zobaczyć prototypowego Lexusa TS 650, najnowszego miejskiego crossover, a uwagę zwiedzających na pewno zwróci Lexus LFA. Samochód był pokazem możliwości inżynieryjnych i technologicznych marki. Napędzany wolnossącym silnikiem V10 o mocy 420 kW/571 KM już jako prototyp bił rekordy na torze Nürburgring Nordschleife, gdzie był testowany co roku od 2004 roku. W latach 2008 i 2009 przedprodukcyjne modele LFA wzięły nawet udział w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring. Seryjna produkcja auta, które rozpędzało się do 325 km/h, ograniczono do zaledwie 500 egzemplarzy.
W Kolonii LFA zostanie zaprezentowany w kilku odsłonach, a absolutnym unikatem będzie rozcięty model, który odkryje techniczne tajniki kryjące się pod ultralekkim nadwoziem. Zwiedzający będą mogli też na własne uszy przekonać się o przepięknym dźwięku silnika V10.
Fot. Lexus
Komentarze (1)