ReklamaBilbord - Osram 04.11-30.11 Kamila

Wydarzenia

Warto wiedzieć

Wydarzenia

miesiąc temu  07.10.2019, ~ Administrator   

Silniki spalinowe bardziej eko? Schaeffler prezentuje rozwiązania
Strona 2 z 2

„Miękka hybryda” 48 V umożliwia oszczędność paliwa do 7%

Wykorzystanie silnika elektrycznego jako element wspomagający silnik spalinowy, zmniejsza jego obciążenie, a proces odzyskiwania energii z hamowania, poprawia ogólną sprawność systemu. Na targach IAA, firma Schaeffler przedstawiła rozwiązanie 48 V z wykorzystaniem rozrusznika z napędem pasowym, co pozwoli na znaczne zmniejszenie zużycia paliwa i emisji o pięć do siedmiu procent. Tego typu rozwiązanie umożliwia komfortową i efektywną pracę podczas rozruchu oraz zatrzymania silnika, a także może być skonfigurowane do pracy wspomagającej.

Moduł zarządzania temperaturą

Zarządzanie temperaturą silnika jest kolejnym kluczowym elementem, jeżeli chodzi o zwiększenie wydajności. Indywidualnie regulowany moduł zarządzania temperaturą silnika (TMM) firmy Schaeffler dla silników spalinowych oraz napędów hybrydowych i elektrycznych zapewnia lepszą kontrolę temperatury pracy całego układu napędowego, w tym silnika, przekładni i komponentów elektrycznych, takich jak akumulator, elektronika i silnik elektryczny. Moduł umożliwia precyzyjną regulację przepływu płynu chłodniczego za pomocą zaworów kulowych sterowanych przez czujniki położenia. Oprócz zmniejszenia emisji CO2, krótsza faza rozgrzewania ma również inny pozytywny efekt uboczny: Zwiększa się komfort pasażerów.

Mniejsze tarcie wewnątrz silnika

Innowacyjne rozwiązania w zakresie wykorzystania łożysk tocznych jako elementy podporowe dla wałków wyważających, rozrządu i wałów korbowych powodują znaczne możliwości zmniejszenia strat mocy w silniku, a tym samym zmniejszenia zużycia paliwa i emisji zanieczyszczeń. Dla przykładu wałki wyważające z podporami, które wykorzystują łożyska toczne generują około 50 procent mniejsze tarcie w porównaniu z wałkami podpartymi łożyskami ślizgowymi. Firmie Schaeffler udało się również opracować zoptymalizowaną konstrukcję wałków wyważających, która jest nawet o 40% lżejsza bez utraty funkcjonalności.

Tagi: Schaeffler,

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony