Wydarzenia

Wydarzenia

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Systemy Boscha w nowym VW Polo
Nowy VW Polo został wybrany samochodem roku 2010. W modelu doceniono nie tylko stylistykę, lecz także najwyższy poziom technologiczny, bezpieczeństwo jazdy, moc i osiągi silnika oraz zastosowane rozwiązania ekologiczne.

W powodzeniu modelu ma swój udział także firma Bosch, która do nowego VW Polo dostarcza systemy wspomagające hamowanie ABS/ESP, system nawigacyjny RNS310, radio RCD310, świece żarowe z układem sterującym, sterowniki poduszek powietrznych, napęd wycieraczek, moduł pedału gazu, alternator, różnego typu czujniki, sygnał dźwiękowy, układy zasilania i sterowania nowoczesnych jednostek napędowych z rodziny TSI. Przyznany VW Polo tytuł Car of the Year potwierdza nie tylko wysoką klasę samochodu, lecz stanowi jednocześnie wyraz uznania pracy między innymi boschowskich inżynierów, którzy zadbali o wysoki poziom bezpieczeństwa i komfort w aucie. Systemy wspomagające układ hamulcowy ABS/ESP firmy Bosch, w które wyposażone jest nowe Polo oferują najwyższy stopień dodatkowego bezpieczeństwa podczas jazdy. System ABS został wprowadzony przez firmę Bosch na rynek samochodowy już w roku 1978 i był pierwszym elektronicznie sterowanym systemem bezpieczeństwa aktywnego. ESP, który firma Bosch, również jako pierwsza, wprowadziła do produkcji seryjnej w 1995 roku, stał się rozwiązaniem przełomowym. System zapobiega bowiem utracie przyczepności kół i wypadnięciu samochodu z toru jazdy. Zgodnie z międzynarodowymi badaniami, ESP może zapobiegać nawet 80 proc. wszystkich wypadków spowodowanych nadsterownością lub podsterownością pojazdu.

W pojazdach, w których tak jak w nowym VW Polo do wyposażenia seryjnego należy ESP, Bosch stosuje koncepcję integracji czujników. Konstruktorzy Bosch zintegrowali w sterowniku ESP dwa dodatkowe elementy czujnikowe, które do tej pory były montowane oddzielnie. Ma to wpływ na zwolnienie powierzchni montażu, uproszczenie schematu instalacji elektrycznej i obniża koszt produkcji systemu. Z programu Bosch pochodzi system radiowo-nawigacyjny RNS310, oferowany teraz także w modelu Polo. Urządzenie ma duży (13 cm) kolorowy wyświetlacz dotykowy, który umożliwia sterowanie niemal wszystkimi funkcjami. Kolorowy wyświetlacz wizualizuje w równie przejrzysty sposób dostępne stacje radiowe, jak i geometrię ulic oraz symbole nawigacyjne przy stałej perspektywicznej prezentacji mapy. Użytkownik może skopiować dane nawigacyjne na kartę SD lub MMC (Secure Digital Card lub Multi Media Card). Przyspiesza to procedurę obliczania tras, podczas gdy napęd CD może być w tym samym czasie wykorzystywany do odtwarzania płyt audio CD lub płyt zawierających pliki w formacie MP3.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony