Najnowocześniejsze centrum inżynieryjne o powierzchni 9600 metrów kwadratowych będzie
obsługiwać firmy w zakresie europejskiego systemu kontroli jazdy (European Ride Control) i zaawansowanych technologii zawieszenia (Advanced Suspension Technologies, AST). Nowe europejskie centrum inżynieryjne Monroe znajduje się w odległości około 2 kilometrów od kompleksu produkcyjnego firmy Tenneco, które powstało w Gliwicach.
Kadra zarządzająca firmy Tenneco dołączyła do przedstawicieli rządu krajowego i lokalnego, klientów, członków największych europejskich instytutów badawczych oraz przedstawicieli mediów podczas porannej uroczystości, która obejmowała prezentacje, ceremonię przecięcia wstęgi oraz zwiedzanie nowego obiektu.
- Ten imponujący nowy obiekt pozwala zespołom Ride Control i Advanced Suspension Technologies zwiększyć prędkość i wartość wprowadzanych technologii w imieniu globalnych OEM-ów - powiedział Romain Nollet, wiceprezes grupy i dyrektor generalny działu Ride Control.
- Nieustannie inwestujemy w najlepszych ludzi, obiekty, zasoby i systemy, aby pomóc każdemu z naszych klientów w osiągnięciu ich celów biznesowych na wszystkich platformach i we wszystkich modelach pojazdów.
W Monroe European Engineering Center pracuje prawie 240 inżynierów Tenneco Ride Control i AST, których praca wspiera szereg czołowych światowych producentów pojazdów, a także zakłady Performance Solutions w Hiszpanii, Czechach, Belgii i Polsce. Wśród głównych produktów projektowanych i zatwierdzanych w nowym centrum można wyróżnić amortyzatory i moduły Monroe OE Solutions oraz półaktywne amortyzatory i moduły Monroe Intelligent Suspension. Technologie te znajdują się w milionach pojazdów osobowych, ciężarówek, autobusów, przyczep, ale mają też inne zastosowania.
W związku z tym projektem firma Tenneco zainwestowała w najnowocześniejsze technologie z zakresu komputerowego wspomagania projektowania (CAD) oraz inżynierii (CAE), a także inne rozwiązania wymagane do rozwoju systemów mechanicznych, elektronicznych i hydraulicznych. Warsztat o powierzchni 5330 metrów kwadratowych jest wyposażony w narzędzia umożliwiające szybkie tworzenie i testowanie prototypów wszystkich rodzajów pasywnych i półaktywnych amortyzatorów. Możliwości walidacji produktów na miejscu obejmują testy wytrzymałości, trwałości, korozji, wydajności i hałasu oraz komputerowe symulacje działania komponentów i produktów.
Dzięki otwarciu Monroe European Engineering Center firma Tenneco obsługuje teraz klientów Ride Control i AST przez sieć pięciu zaawansowanych technologicznie obiektów znajdujących się w Gliwicach, Monroe w stanie Michigan, (USA), Ermui w Hiszpanii; Sint-Truiden w Belgii oraz Pekinie w Chinach.
Fot. Tenneco
Komentarze (0)