Wydarzenia

Wydarzenia

ponad rok temu  07.09.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Tester zawieszenia BILSTEIN elementem programu szkoleń dla mechaników

Gospodarzami jesiennej edycji mobilnego testera zawieszenia BILSTEIN są warsztaty z sieci Maxserwis, Motogama i Nexus Auto. Dla pracujących w nich mechaników to doskonała okazja do zdobycia wiedzy z zakresu serwisowania amortyzatorów i elementów zawieszenia.

Od sześciu lat BILSTEIN prowadzi w Polsce akcję z bezpłatną kontrolą zawieszenia w samochodach osobowych i lekkich dostawczych. Dotychczas z takiej możliwości skorzystało ponad pięć tysięcy kierowców. Biorąc pod uwagę park zarejestrowanych pojazdów to zaledwie promil ogółu. Stąd decyzja o kontynuacji programu z każdorazową zmianą lokalizacji. Są to jednak zawsze niezależne warsztaty działające w sieci dystrybutorów marki BILSTEIN w naszym kraju.

Co w dotychczasowym podsumowaniu może zaskakiwać, to wyniki kontroli zawieszenia. Niemal w 93 procentach kończyły się one oceną co najmniej zadowalającą. To istotna informacja zarówno ze względu na średni wiek pojazdu w Polsce, jak i bezpieczeństwa na drodze. Wciąż niewielu kierowców zdaje sobie sprawę, że amortyzatory są głównym łącznikiem nadwozia z kołem, a tym samym odpowiadają za jego trakcję.

- Akcja z testerem zawieszenia BILSTEIN to ważny element naszego programu szkoleń dla mechaników. Na konkretnych przykładach, w większości samochodów klientów danego warsztatu, możemy omówić stan techniczny amortyzatorów. Do tego podpowiadamy jak prowadzić wstępną diagnozę na podstawie rozmowy z kierowcą. I dlaczego warto wcześniej podjąć adekwatne czynności serwisowe, a nie czekać na mechaniczne uszkodzenie tych części - mówi Andrzej Wojciech Buczek, doradca techniczny w IHR Warszawa, oficjalnego dystrybutora marki BILSTEIN w Polsce.

Mobilny tester zawieszenia to specjalnie skonstruowana platforma najazdowa. Badana jest na nim osobno przednia i tylna oś. Uzyskane wyniki pokazują stopień sprawności amortyzatora każdego koła. Co warte podkreślenia, nie zawsze odzwierciedlają faktyczny stan techniczny!

- Wielokrotnie przyczyną negatywnych wskazań było nieprawidłowe ciśnienie w oponach. Wyrównanie do wartości podawanych przez producenta auta diametralnie zmieniały pierwotne oceny. To bardzo częsty błąd kierowcy, który powinien zauważyć i skontrolować mechanik podczas wstępnej diagnozy stanu technicznego zawieszenia. Może to się wydawać banalne, ale właśnie w taki sposób buduje się swoją renomę i zaufanie klientów - dodaje Andrzej Wojciech Buczek z IHR Warszawa.
Tagi: Bilstein,

GALERIA ZDJĘĆ

Tester zawieszenia BILSTEIN elementem programu szkoleń dla mechaników
Tester zawieszenia BILSTEIN elementem programu szkoleń dla mechaników

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony