Jako pierwszy producent samochodów ciężarowych na świecie, Volvo wprowadza w swoich samochodach ciężarowych stal wyprodukowaną bez udziału paliw kopalnych. Stal ta jest wytwarzana przez szwedzki koncern SSAB, a elektryczne samochody ciężarowe Volvo o dużej ładowności będą pierwszymi, w których zostanie ona zastosowana.
Stal firmy SSAB jest produkowana przy użyciu zupełnie nowej technologii, opartej na wodorze. W rezultacie jej wpływ na klimat jest znacznie mniejszy niż stali produkowanej konwencjonalnie. Wprowadzanie stali wolnej od paliw kopalnych, na małą skalę, do ciężkich samochodów ciężarowych Volvo z napędem elektrycznym rozpocznie się w trzecim kwartale 2022 r.
- Będziemy zwiększać wykorzystanie materiałów wolnych od paliw kopalnych we wszystkich naszych samochodach ciężarowych, aby stały się one neutralne pod kątem emisji gazów cieplarnianych nie tylko w eksploatacji, ale także jeśli chodzi o materiały, z których są zbudowane - mówi Jessica Sandström, Senior Vice President Product Management, Volvo Trucks.
Pierwsza stal wyprodukowana z wykorzystaniem wodoru zostanie użyta w szynach ramy samochodu ciężarowego, stanowiących szkielet pojazdu, na którym zamontowane są wszystkie pozostałe główne podzespoły. W miarę zwiększania się dostępności stali wolnej od paliw kopalnych, będzie ona wprowadzana także w innych częściach samochodu ciężarowego.
90% samochodu ciężarowego Volvo może być poddane recyklingowi
Obecnie około 30% materiałów zastosowanych w nowym samochodzie ciężarowym Volvo pochodzi z recyklingu. A po zakończeniu eksploatacji, nawet 90% samochodu ciężarowego może zostać wtórnie wykorzystane.
Od 2021 r. Grupa Volvo współpracuje z SSAB nad produkcją stali bez udziału paliw kopalnych. Pierwsza maszyna, transporter ładunków górniczych, został zaprezentowany w październiku 2021 r. Ekologiczna stal będzie ważnym uzupełnieniem stali tradycyjnej i pochodzącej z recyklingu, stosowanej w samochodach ciężarowych Volvo.
Volvo Trucks jest zaangażowane w realizację porozumienia paryskiego i osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto w łańcuchu dostaw najpóźniej do 2040 r.
Fot. Volvo Trucks
Komentarze (0)