ReklamaB1 - prenumerata NW podstrony

Wydarzenia

Warto wiedzieć

Wydarzenia

miesiąc temu  18.04.2019, ~ Administrator   

Walczyli o tytuł najlepszego młodego mechanika w Polsce
Strona 1 z 2

10 uczniów z całej Polski zmagało się 12 kwietnia w Białymstoku o tytuł najlepszego młodego mechanika w Polsce oraz możliwość reprezentowania naszego kraju na arenie międzynarodowej. Kim są zwycięzcy i jak przebiegała rywalizacja?

Areną zmagań kolejnej edycji konkursu Young Car Mechanic był Zespół Szkół Mechanicznych Centrum Kształcenia Praktycznego nr 2 w Białymstoku. Wybór lokalizacji nie jest przypadkowy – to w tej szkole uczy się zeszłoroczny zwycięzca finału międzynarodowego. Ponadto szkoła to jedna z najbardziej utytułowanych technicznych placówek oświatowych, kształcąca najlepszych specjalistów mechaniki samochodowej w naszym kraju.

Pomysł na to, aby przeprowadzić finał w Białymstoku pojawił się podczas wizyty w tej szkole. Obiekt jest znakomicie wyposażony i przygotowany do prowadzenia prac warsztatowych oraz egzaminów. Uczniowie również ciepło wypowiadali się o tym pomyśle, a dzięki realizacji finału w tak dogodnej lokalizacji będą mogli w jeszcze większym stopniu skupić się na właściwym wykonywaniu zdań - mówi Marek Sosnowski, jeden z Trenerów Działu Szkoleń Inter Cars.
Możliwość współorganizowania tak fantastycznej inicjatywy, jaką jest krajowy finał Young Car Mechanic, to ogromne wyzwanie, ale też prestiż i nobilitacja. To znakomita okazja do pokazania przedstawicielom innych szkół naszego obiektu i możliwości, jakimi dysponujemy. Jak widać współpraca w ramach programu Młode Kadry przynosi efekty - mówi Krzysztof Czerech, zastępca dyrektora ds. Centrum Kształcenia Praktycznego Nr 2 w Białymstoku.

Młodzi adepci sztuki naprawy pojazdów w walce o tytuł i awans do międzynarodowego finału musieli zmierzyć się w z szeregiem zdań, które przygotowali dla nich trenerzy Inter Cars, a także przedstawiciele partnerów inicjatywy, firm Elring, ZF Aftermarket oraz Bosch. Były to zagadnienia, z którymi na co dzień muszą zmagać się pracownicy warsztatów i serwisów samochodowych.

Przygotowane przez nas zadanie jest podobne do tego z poprzednich lat, jednak wymaga od uczestników nieco więcej dokładności i precyzji. Jest to wymiana uszczelki głowicy z zachowaniem wszystkich procedur przewidzianych przez nas przy wykonaniu naprawy i pomiarów, które są niezbędne. Presja czasu i stres to dodatkowe utrudnienia, z którymi muszą zmagać się zawodnicy - mówił Korneliusz Kąkol, reprezentujący firmę Elring.
Nasze zdanie to wymiana klocków hamulcowych w układzie wyposażonym w elektryczny hamulec postojowy, tzw. EPB. Nie jest to bardzo skomplikowana czynność, jednak może przysporzyć trochę kłopotów, zwłaszcza mniej wprawionym uczestnikom. Wierzę jednak, że wszyscy sobie z nim poradzą - mówił Michał Głażewski, z firmy ZF Aftermarket.
Tagi: Inter Cars,

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony