Wydarzenia

Wydarzenia rynkowe

ponad rok temu  31.10.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Warsztat Roku 2016 - rywalizacja rozpoczęta

Niezależne warsztaty z całej Polski rozpoczęły rywalizację w konkursie „Warsztat Roku 2016”. Jury utworzone z ekspertów branżowych, na podstawie audytów przeprowadzonych przez niezależną firmę audytorską, wyłoni zwycięzców spośród tych uczestników, którzy oferują najwyższą jakość usług. 

Polscy kierowcy chętnie korzystają z usług warsztatów niezależnych, niemal regułą jest, że po wygaśnięciu gwarancji użytkownicy powierzają swoje samochody warsztatom niezwiązanym z koncernami samochodowymi, a nawet można zauważyć, że coraz więcej kierowców wybiera niezależnych jeszcze przed upłynięciem okresu gwarancyjnego, zlecając tym firmom przeglądy, co umożliwiają europejskie przepisy zwane zwyczajowo GVO.
Popularność niezależnych warsztatów niewątpliwie bierze się stąd, że oferują one konkurencyjne ceny, choć trzeba przyznać, że świadczą  standard obsługi na zróżnicowanym poziomie. Istotna z punktu widzenia klienta jest również olbrzymia liczba rozrzuconych po całym kraju tych warsztatów.

Niezależne punkty obsługi można bowiem znaleźć nie tylko w dużych miastach, ale również w mniejszych miejscowościach. Trzecim czynnikiem decydującym o przewadze konkurencyjnej tych warsztatów jest zwykle wysoka jakość napraw. Rośnie liczba doskonale wyposażonych firm zatrudniających wykwalifikowanych i dobrze wyszkolonych pracowników, do czego też przyczyniają się tego typu konkursy. Te najbardziej nowoczesne, niezależne punkty naprawcze oferują szeroką paletę usług, podejmując się napraw skomplikowanych układów, jakie stosowane są we współczesnych samochodach.

Rewolucje warsztatowe

Takie właśnie warsztaty rywalizują w konkursie „Warsztat Roku 2016”organizowanym przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych SDCM. To już kolejna polska edycja najstarszego europejskiego konkursu przeznaczonego dla niezależnych warsztatów samochodowych. Ocenę uczestników przeprowadzają profesjonalni audytorzy z zewnętrznej firmy, co z jednej strony gwarantuje obiektywne kryteria, z drugiej zaś jest dla właścicieli warsztatów okazją do skorzystania z bezpłatnej ekspertyzy. Zwycięzcy konkursu zostaną wyłonieni w trzech kategoriach: mały, średni i duży warsztat. Tak więc konkurs mobilizuje do podnoszenia standardów usług, nawet niewielkie firmy usługowe, działające poza dużymi aglomeracjami. Jest to tym bardziej istotne, że mieszkańcy mniejszych miejscowości są w znacznie większym stopniu  uzależnieni od samochodów, w porównaniu do tych rejonów kraju, gdzie komunikacja publiczna jest bardzo rozbudowana.

- Często spotykamy się z kampaniami reklamowymi, opartymi na tym samym schemacie. ASO przedstawiane są jako profesjonalne i nowoczesne, zaś w roli niezależnych warsztatów występują pokątne garaże, gdzie klient nie może liczyć na profesjonalną naprawę. My przełamujemy ten stereotyp i pokazujemy prawdziwe oblicze niezależnego rynku usług warsztatowych. Laureaci naszego konkursu to bowiem istniejące warsztaty, a nie kreacje agencji reklamowych - mówi Alfred Franke, prezes SDCM.

Już zeszłoroczna edycja konkursu pokazała, że znakomicie zarządzane warsztaty, oferujące najwyższy standard usług można znaleźć we wszystkich zakątkach Polski, nie tylko w dużych ośrodkach, ale również małych miasteczkach, gdzie nie ma ani jednej stacji autoryzowanej. Dzięki nowoczesnemu wyposażeniu i wsparciu dystrybutorów części, niezależne warsztaty mogą obsługiwać nie tylko starsze, ale również najnowsze samochody.

Wsparcie dla niezależnych

W organizacji konkursu „Warsztat Roku 2016” oprócz SDCM udział biorą również firmy Partslife, przy współpracy DEKRA Polska Sp. z o.o. Partnerami konkursu są zaś Castrol i NORFI.

Konkurs Warsztat Roku to niezwykle cenna inicjatywa, która wspiera niezależne serwisy, a ta właśnie idea doskonale wpisuje się w strategię firmy Castrol – wyjaśnia Leszek Radzikowski, dyrektor ds. dystrybucji Castrol w Polsce. – Obserwując poziom uczestników, można się przekonać, jak znakomicie rozwija się w naszym kraju rynek usług warsztatowych. Niezależne serwisy są coraz lepiej wyposażone, z roku na rok oferują szerszy wachlarz usług, a personel jest lepiej wykwalifikowany, co dotyczy nie tylko wiedzy czysto technicznej, lecz także poziomu obsługi klienta. Wiele niezależnych serwisów spełnia dziś najwyższe standardy. Klienci mają tam zapewnioną wysoką jakość napraw, mogą poczekać w wygodnej recepcji aż auto będzie gotowe, a w razie potrzeby skorzystać z samochodu zastępczego. Takie oblicze niezależnego rynku warsztatowego warto pokazywać – dodaje Leszek Radzikowski.

Forma konkursu „Warsztat roku 2016” doceniona została również przez firmę NORFI.

Uznaliśmy, że projekt ten przyczynia się do tworzenia dobrych warunków do rozwoju warsztatów samochodowych – mówi Jędrzej Siwek, specjalista do spraw marketingu i PR w NORFI Polska. – Z naszej perspektywy bardzo istotne jest to, że jednym z punktów podlegających konkursowej weryfikacji jest troska o zdrowie i komfort pracy mechaników, gdyż podczas konkursu weryfikujemy sprawność systemów wyciągów spalin. Warsztat dysponujący odpowiednią wentylacją zyskuje podwójnie; z jednej strony zapewnia zdrowe środowisko pracy pozbawione zagrożeń spowodowanych trującymi spalinami, z drugiej zaś otrzymuje możliwość uzyskania dodatkowych punktów podczas konkursowego audytu.

Laureatów konkursu poznamy w grudniu. Organizatorzy spodziewają się zaciętej rywalizacji. Prawdopodobnie o miejscach na podium, podobnie jak w ubiegłym roku, zdecydują pojedyncze punkty. Przy czym należy podkreślić, że zgodnie z przyjętym regulaminem konkursu, zeszłoroczni finaliści, w tym roku mogą tylko kibicować innym warsztatom. W ten sposób grono warsztatów o wysokim standardzie obsługi cały czas rośnie. 

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony