Zbudowana kosztem ponad 4 miliardów złotych fabryka Volkswagena we Wrześni rozpoczęła seryjną produkcję elektrycznego Craftera. Po blisko dwóch latach współpracy z zakładem w Hanowerze, wrzesiński zakład przejmuje kompletną produkcję e-Craftera.
Dietmar Mnich, prezes zarządu Volkswagen Poznań: „Zakład we Wrześni jest jedną z najnowocześniejszych fabryk motoryzacyjnych na świecie. Od 2016 roku, czyli od uruchomienia tego zakładu, konsekwentnie rozwijamy nasze kompetencje i poszerzamy portfolio produkowanych tutaj samochodów. Zarówno sam zakład we Wrześni, jak i uruchomienie produkcji każdego kolejnego wariantu Craftera, są ważnymi kamieniami milowymi dla Volkswagen Poznań i marki Volkswagen Samochody Dostawcze.”
Decyzję o produkcji elektrycznego Craftera we Wrześni komentuje także nowa dyrektor tego zakładu, Stefanie Hegels: „Z perspektywy naszej fabryki, decyzja ta jest niewątpliwym sukcesem i mobilizuje do dalszej pracy. Posiadamy niezbędną wiedzę i technologię, by budować więcej aut elektrycznych. Dodatkowo cieszy nas fakt, że prognozy na ten rok wyglądają obiecująco, a udział samochodów elektrycznych w naszej produkcji wzrośnie do 2000 samochodów rocznie.”
e-Crafter - doskonałe rozwiązanie w warunkach logistyki miejskiej
Elektryczność w dziedzinie motoryzacji staje się kluczem do przyszłości. Volkswagen Samochody Dostawcze intensywnie rozwija tę technologię dostarczając na rynek w pełni elektryczne samochody dostawcze, takie jak e-Crafter, które doskonale sprawdzają się w warunkach logistyki miejskiej. Jego zasięg, pojemność baterii, czy walory środowiskowe, predestynują to auto do pracy w mieście, do tzw. dostaw ostatniej mili w obrębie miejskich organizmów. Jest to samochód bezemisyjny, nie zanieczyszcza powietrza spalinami, a jego elektryczny napęd nie emituje hałasu typowego dla samochodów spalinowych. Ma to bezpośredni wpływ na poprawę warunków życia mieszkańców, ale również podwyższa komfort pracy kierowców. Co ważne, Volkswagen e-Crafter w centrum dużego miasta korzystać może ze wszystkich udogodnień tworzonych przez samorządy dla samochodów elektrycznych. Może np. bez przeszkód przemieszczać się tzw. buspasami, omijając w ten sposób uliczne korki. Kierowca może być wtedy pewien, że dowiezie zamówione towary czy przesyłki na miejsce bez opóźnień. Może także parkować za darmo w miejskich strefach płatnego parkowania. „Inwestujemy nie tylko w samochody i infrastrukturę ładowania, ale także w biznes naszych klientów, oferując im audyt sieci energetycznych czy pakiet rozwiązań finansowych umożliwiających zakup lub użytkowanie elektrycznego samochodu dostawczego” – dodaje Piotr Łakomy, dyrektor marki Volkswagen Samochody Dostawcze.
Produkcja samochodów elektrycznych wymaga posiadania niezbędnych kompetencji fachowych oraz wymaganych polskim prawem uprawnień elektrycznych do pracy na obwodach elektrycznych o napięciu nie wyższym niż 1kV. W ciągu minionych trzech lat spółka zrealizowała ponad 2000 szkoleń przygotowujących załogę do pracy i obsługi pojazdów elektrycznych o łącznej wartości blisko 400 000 pln.
Ścieżka kwalifikacji personelu obejmuje cztery etapy rozwoju kompetencji: uwrażliwienie z zakresu bhp i zasad bezpieczeństwa, podstawowe szkolenie dla elektryków, specjalistyczne szkolenie dla elektryków oraz specjalistyczne szkolenie dla elektryków wykwalifikowanych.
Szkolenia dla pracowników produkcyjnych realizowane są w Centrum Szkoleniowym Volkswagen Poznań w Swarzędzu, gdzie pod okiem wykwalifikowanych trenerów i przy wykorzystaniu zestawów testowych oraz aut elektrycznych pracownicy zdobywają podstawową wiedzę na temat obsługi i pracy z pojazdami elektrycznymi.
Komentarze (0)