Wydarzenia

Warto wiedzieć

ponad rok temu  02.02.2023, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 3 minuty

Wolfspeed i ZF zakładają wspólny ośrodek badawczo-rozwojowy

Firma Wolfspeed, światowy lider w dziedzinie technologii węglika krzemu oraz ZF, globalna firma technologiczna oferująca mobilność nowej generacji, ogłosiły strategiczne partnerstwo obejmujące utworzenie wspólnego ośrodka badawczo-rozwojowego, którego celem będzie wspieranie postępu w dziedzinie systemów i urządzeń z węglika krzemu dla zastosowań mobilnych, przemysłowych i energetycznych.

Wolfspeed i ZF łączą doświadczenie w zakresie elektroniki mocy i systemów z know-how w zakresie zastosowań, które nie ma sobie równych w branży. Firma Wolfspeed wnosi swoje ponad 35-letnie doświadczenie w dziedzinie technologii węglika krzemu, zaś ZF dodaje kompetencje w tworzeniu całościowych systemów we wszystkich sektorach, od samochodów osobowych i pojazdów użytkowych po maszyny budowlane, energię wiatrową i zastosowania przemysłowe.

Partnerstwo obejmuje również znaczącą inwestycję firmy ZF wspierającą planowaną budowę najbardziej zaawansowanej technologicznie i największej na świecie fabryki urządzeń z węglika krzemu 200 mm w Ensdorf w Niemczech. Zarówno wspólny ośrodek badawczy, jak i fabryka urządzeń Wolfspeed są przewidziane do realizacji w ramach Ważnych Projektów Wspólnego Europejskiego Interesu (IPCEI) dla mikroelektroniki i technologii komunikacyjnych i są uzależnione od udzielenia przez Komisję Europejską zgody na pomoc państwa.

- Inicjatywy te stanowią istotny krok w kierunku udanej transformacji przemysłowej. Wzmacniają one europejską niezależność od dostaw, a jednocześnie wspierają Europejski Zielony Ład i strategiczne cele Cyfrowej Dekady Europy - powiedział dr Holger Klein, Dyrektor Generalny Grupy ZF.

Strategiczne partnerstwo obejmuje wspólny ośrodek badawczy w Niemczech, który skupi się na rzeczywistych wyzwaniach związanych z elektromobilnością i energią odnawialną. Celem współpracy jest opracowanie przełomowych innowacji dla systemów, produktów i zastosowań z węglika krzemu, obejmujących cały łańcuch wartości: od chipów do kompletnych systemów. Do udziału w procesie innowacji zostaną zaproszeni dodatkowi partnerzy, którzy stworzą kompletną europejską sieć innowacji w obszarze węglika krzemu.

Centrum badawczo-rozwojowe skupi się na innowacjach w zakresie systemów i urządzeń z węglika krzemu, aby spełnić specjalistyczne wymagania we wszystkich segmentach mobilności, w tym w pojazdach osobowych, komercyjnych, rolniczych i przemysłowych, a także na rynkach przemysłowych i energii odnawialnej. Współpraca przyczyni się do wprowadzenia ulepszeń, takich jak wzrost efektywności, gęstości mocy i wyższej wydajności rozwiązań w zakresie elektryfikacji.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, firma Wolfspeed planuje budowę w pełni zautomatyzowanego, wysoce zaawansowanego technologicznie zakładu produkcji chipów 200 mm w Saarland w Niemczech. Firma ZF zamierza wesprzeć tę inwestycję wykupując akcje firmy Wolfspeed warte setki milionów dolarów. W ramach tej transakcji ZF będzie posiadać mniejszościowy udział w fabryce, zaś Wolfspeed zachowa wszystkie prawa operacyjne i zarządcze w nowej fabryce. Firmy ZF i Wolfspeed w 2019 ogłosiły strategiczne partnerstwo w celu stworzenia wiodących w branży, wysoce wydajnych elektrycznych układów napędowych z falownikiem z węglika krzemu. Dla obu partnerów inicjatywa ta jest kolejnym krokiem we współpracy nad innowacjami nowej generacji.

- Mamy silnego partnera w postaci firmy ZF, która wnosi wiodące w branży doświadczenie w skalowaniu komponentów dla elektromobilności, a także odpowiednie kompetencje do przyspieszenia innowacji w zakresie systemów i urządzeń mocy z węglika krzemu. Jestem pewien, że to partnerstwo pozwoli przenieść technologię półprzewodników z węglika krzemu na nowy poziom globalnego rozwoju, wspierając wysiłki na rzecz zrównoważonego rozwoju i wydajności w wielu branżach - powiedział Gregg Lowe, Prezes i Dyrektor Generalny firmy Wolfspeed.

Fot. ZF/Wolfspeed

 

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony