Już wszystko jest jasne - podczas konferencji Polskiej Izby Motoryzacji przyznano po raz kolejny nagrody „Złoty Zderzak” dla najbardziej przyjaznych Towarzystw Ubezpieczeniowych. Najlepsze relacje pomiędzy swoją firmą a serwisami zajmującymi się naprawą aut utrzymuje Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji Allianz Polska Spółka Akcyjna.
Gdzie spotykają się interesy warsztatów, Autoryzowanych Stacji Obsługi i Towarzystw Ubezpieczeniowych? W momencie likwidacji szkody komunikacyjnej klienta. To właśnie on, decydując się na dane ubezpieczenie, w konsekwencji wybiera sposób i jakość naprawy. Dla niego szkoda zostaje załatwiona w momencie, kiedy odbierze auto z naprawy. A co z serwisem?
Cóż, w tym przypadku bywa różnie. To właśnie dlatego wszystkie warsztaty, które przeprowadzają naprawy blacharsko-lakiernicze, są zachęcane do wyrażania swojej opinii na temat poszczególnych Towarzystw Ubezpieczeniowych. Po zsumowaniu wszystkich danych podczas „Dyskusyjnego Forum Ubezpieczeń Komunikacyjnych” odbywa się uroczyste wręczenie nagród „Złoty Zderzak” dla tych Towarzystw, które w najprzyjemniejszy sposób współpracują z warsztatami.
Zarówno ASO jak i warsztaty niezależne borykają się z problemami związanymi ze znalezieniem wykwalifikowanego personelu (odpowiednio 60% i 55%), ale to przede wszystkim ASO (72%) są nastawione na utrzymywanie dobrych relacji z Towarzystwami Ubezpieczeniowymi a nie warsztaty (58%).
Jakie główne problemy wskazują ASO i warsztaty niezależne jeżeli mowa o relacjach z TU? Na pierwszym miejscu znalazła się przede wszystkim… powolność (odwlekanie) procesu likwidacji szkody. To główny problem zarówno ASO (70%) jak i warsztatów niezależnych (61%). Miejsce numer dwa to już różnice - TU nie chcą pokryć kosztu za wynajem auta zastępczego (w przypadku ASO) i odwlekają termin płatności (warsztaty niezależne). Problemem warsztatów jest również nieuznawanie stawek za roboczogodziny (55%).
Skala ocen: 1 najgorsza, 5 najlepsza.
ASO i warsztaty niezależne ogólną jakość współpracy ze wszystkimi TU w badaniu na 3,11. Najlepiej wypadła Ergo Hestia (3,66) a najgorzej InterRisk (3,14).
Warto również wspomnieć o tym, że wszystkie wskaźniki dotyczące jakości współpracy na linii warsztaty-TU spadły w porównaniu do ubiegłego roku. Dla przykładu: Ergo Hestia w zeszłym roku w badaniu „ogólna jakość współpracy” uzyskała wynik 3,93 a w tym - już 3,66. Sprawność przebiegu likwidacji i PZU - w zeszłym roku wynik 4,01, w obecnym - zaledwie 3,85.
Można więc śmiało wysnuć wniosek, że zarówno ASO jak i warsztatom niezależnym z TU współpracuje się coraz gorzej.
Na ostatecznej „tablicy wyników” doszło do niewielu zmian. Nagroda „Złoty Zderzak” przypadła TU Allianz (ubiegły rok miejsce drugie), a na drugim miejscu uplasowała się Ergo Hestia (ubiegłoroczny zwycięzca). PZU zajęło ostatnie miejsce na podium.
Duży skok jeżeli chodzi o ogólną ocenę zanotowała Compensa, która w tegorocznej edycji zajęła miejsce 9 (w 2015 - 12).
Komentarze (3)