Fot. Piotr Łukaszewicz
Podczas trwających targów Automechanika Frankfurt stacjonarnie znajdziemy niewielkie stoisko zewnętrzne tej firmy - na zdjęciu powyżej. Ale to tylko część promocyjna dużego projektu, jakim jest obecność ZF Aftermarket na targach w przestrzeni wirtualnej. Przypomnijmy przy tej okazji, że tegoroczne targi odbywają się równolegle - w halach Frankfurt Messe oraz w internecie.
Co nowego pokazuje koncern? Po niedawnym przejęciu firmy WABCO rozszerzono ofertę dla samochodów osobowych i ciężarowych, pojazdów użytkowych, przyczep oraz autobusów.
Nowość na rynku wtórnym: modułowe czujniki ABS firmy WABCO
Zorientowany na klienta, oszczędzający zasoby i ekonomiczny – najnowszy produkt firmy WABCO rozwiązuje powszechny problem: kiedy pojazdy przyjeżdżają do warsztatu z uszkodzonym czujnikiem ABS, należy zamówić konkretną wersję tej części, której dealer może nie mieć w asortymencie. Z myślą o niezależnych warsztatach opracowano koncepcję modułowego czujnika ABS, który eliminuje ten problem. Składa się on z krótkiego czujnika ABS ze standardowym złączem KEA, które jest przymocowane do koła, przedłużacza o różnych długościach oraz szeregu adapterów, które obejmują główne elektroniczne jednostki sterujące (ECU) dostępne na rynku. Wystarczy zainstalować moduł w pojeździe, a w razie awarii trzeba będzie wymienić jedynie wadliwy element. Znacznie przyspieszy to proces naprawy, skróci przestoje i obniży koszty.
Dzięki wyjątkowej elastyczności zastosowania, warsztaty nie muszą już mieć na stanie dużych zapasów różnych czujników. W zależności od zaledwie trzech parametrów (typ czujnika, długość i złącze) kilka produktów może zastąpić setki wariantów. Połączenie dwóch istniejących czujników ABS, dziesięciu przedłużaczy i ośmiu adapterów może zastąpić ponad 400 elementów wyposażenia producenta. Planujemy wprowadzenie dodatkowych wariantów adapterów, które umożliwią zastąpienie jeszcze większej liczby elementów. Narzędzie do doboru czujnika prędkości koła ułatwiające warsztatom wybór odpowiedniej kombinacji, nawet bez posiadania materiałów odniesienia, będzie dostępne pod koniec roku.
Wydajniejsze silniki spalinowe, napędy hybrydowe lub elektryczne wymagają modułowych i skalowalnych rozwiązań dla układu hamulcowego. Elektryczne wspomaganie układu hamulcowego (EBB) marki TRW wykorzystuje specjalny system elektroniczny, który zapewnia bardziej wydajne uruchamianie hamulców i polega na zastąpieniu podciśnieniowego wspomagania hamulców oraz, w razie potrzeby, pompy próżniowej wraz z okablowaniem, czujnikami, przełącznikami i jednostkami sterującymi. Dzięki układowi TRW firma ZF Aftermarket może zaoferować na wczesnym etapie prawdziwą innowację w wyposażeniu producenta, która nie tylko spełnia wysokie wymagania w zakresie komfortu i bezpieczeństwa, ale także wspiera odzysk energii hamowania, a tym samym zasięg pojazdów elektrycznych. Funkcja oprogramowania zapewnia również bezpieczne utrzymywanie pojazdu w trybie postojowym za pomocą elektrycznego hamulca postojowego, co oznacza, że można zrezygnować z mechanicznego hamulca postojowego.
wykorzystano materiały prasowe ZF Aftermarket
Komentarze (0)