Nasze rozmowy

Nasze rozmowy

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

AMR jest imprezą kluczową
– o targach w Pekinie. Ze Stevenem Wangiem, przedstawicielem targów Auto Maintenance & Repair Expo w Pekinie rozmawia red. Mirosław Giecewicz.

18186 Steven Wang, Executive General Manager of Beijing Traders-Link International Exhibition Co., Ltd. right - W przyszłym roku odbędą się kolejne targi Auto Maintenance & Repair w Pekinie (Chiny). O tegorocznej edycji tych targów pisaliśmy w wydaniu kwietniowym, natomiast teraz czas porozmawiać o edycji 2013. Targi reklamujecie jako największe w Azji i trzecie na świecie. Proszę powiedzieć polskim branżystom coś więcej na temat tej imprezy...
AMR przeszedł w ostatnich latach szybki rozwój w skali międzynarodowej. Różni się od innych targów o tematyce kompleksowych części samochodowych, wyposażenia warsztatowego, narzędzi i akcesoriów, gdyż koncentruje się tylko i wyłącznie na serwisie i autonaprawie.
1106 wystawców, w tym wiele znanych, międzynarodowych marek, takich jak: Beta, Bosch, Car-O-Liner, Coats, Festool, Hunter, Roberlo, Rotary, Sata, Snap-On, SPX, Stanley, Troton itd., jak również dobrze znanych marek chińskich, reprezentowanych przez: Balance, Bigred (Torun), Bright, Fly-Eagle, Fore, Guangli, JBT, JIG, Launch, Maxima, Sunshine, Taida, Zonda itd. Zaprezentują one produkty takie, jak: podnośniki samochodowe, zmieniarki kół i wyważarki, kabiny do diagnostyki maszyn, narzędzia do napraw kolizyjnych oraz dla lakierników samochodowych, jak również kosmetyki samochodowe i narzędzia. AMR jest jedyną platformą nabywczą sprzętu i narzędzi „Made in China” dla nabywców zagranicznych. Na targach swą obecność zaznaczają prawie wszyscy chińscy dystrybutorzy i 4310 nabywców zagranicznych z blisko 70 krajów świata, co sprawia, że AMR daje międzynarodowym przedsiębiorstwom największe szanse wejścia na chiński rynek konserwacji i autonaprawy. Korzystając z dynamicznie rozwijającego się rozwoju chińskiego rynku telefonii komórkowej i dobrego imienia, AMR ma wysoką retencję klientów i wystawców, zwiększając tym samym tempo w ciągu ostatnich 5 lat o 20%. Na rynku serwisowym i autonaprawy AMR są największymi w Azji i jednymi z największych na świecie targów (na trzecim miejscu zaraz po Automechanice Frankfurt i Autopromotec).

- Co przygotowaliście na przyszłoroczną imprezę? Jakie są prognozy, jeśli chodzi o wystawców i odwiedzających. Czy zmieniliście coś w dotychczasowej formule?
Możliwość rezerwacji miejsca na AMR 2013 uruchomiona została w czerwcu. Do tej pory ponad 90% wystawców, którzy w AMR biorą udział regularnie, zadeklarowało udział w przyszłorocznej imprezie. Firmy: Bright, Festool, Hella, Maxima, PCL, Sino-Italian i Zonda już zarezerwowały swoje stoiska, z czego większość z nich ma jeszcze większy metraż niż w roku ubiegłym (stoisko grupy ZONDA z 1080 m kw. plasuje się jako największe stoisko na targach). 1150 wystawców i 55.000 profesjonalistów będą oczekiwać na nadchodzące AMR 2013. Z powodu długiej listy oczekujących Pekin Traders-Link, organizator AMR, w celu zaspokojenia potrzeb wystawców planuje uruchomić dodatkową halę wystawową.

- W tym roku targi odbyły się w dniach 27 lutego-1 marca. W przyszłym roku odbędą się one z kolei w pierwszych dniach kwietnia. Z czego wynika ta zmiana terminu?
AMR odbywa się każdej wiosny, od marca do kwietnia, ponieważ jest to szczytowy moment zakupów – dla chińskich producentów i dystrybutorów przypada on na jeden miesiąc po zakończeniu Festiwalu Wiosny, którego data, zgodnie z chińskim kalendarzem księżycowym, zmienia się co roku. Dlatego AMR 2013 zaplanowane są na 1-3 kwietnia 2013 r.
Organizatorzy targów AMR 2013 mogą skrócić ich trwanie do 3 dni, wydłużając jednocześnie godziny odwiedzin. Wierzymy, że ta zmiana pomoże zarówno wystawcom, jak i zwiedzającym zaoszczędzić na kosztach podróży i zwiększyć czas efektywnej negocjacji.
Podobnie jak podczas edycji poprzedniej w ramach AMR 2013 odbędzie się spotkanie B2B. Każdy kupujący może uzyskać przed rozpoczęciem targów zalecaną listę producentów, wysyłając wcześniej prośbę o zakupie do organizatora, a następnie spotkać się z wybranymi dostawcami podczas B2B.

18187 Targi Auto Maintenance & Repair Expo w Pekinie. right - Jak wygląda obecnie sytuacja na rynku chińskim? Jakich efektów oczekują chińscy wystawcy podczas Waszych targów, jeśli chodzi o odwiedzających z Europy? Na jakich klientach najbardziej im zależy?
AMR odbywa się każdego roku i jest imprezą kluczową dla chińskiego przemysłu motoryzacyjnego. Większość producentów spodziewa się podpisanych zamówień na cały rok. Z kolei nabywcy z zagranicy przyjadą na AMR nie tylko po to, aby zobaczyć międzynarodowe marki, ale również po to, żeby zapoznać się ze wszystkimi poziomami chińskiego sprzętu serwisowego i autonaprawy. W uznaniu jakości i procesu technicznego coraz więcej zagranicznych nabywców wybiera AMR jako platformę do zakupu chińskich produktów, które przyniosły AMR wzrost zagranicznych wizyt w ciągu ostatnich 4 lat o ponad 50%!
Chińscy producenci mają nadzieję spotykać coraz więcej zagranicznych dystrybutorów do poprawy OEM i własnego eksportu marki, a wystawcy z zagranicy oczekują na konsolidację i dalszy rozwój chińskiego rynku poprzez AMR.

- Wielu polskich branżystów interesuje się rynkiem chińskim. Z pewnością Waszym celem jest to, aby ta grupa przybyła na AMR do Pekinu. Do kogo mogą zwracać się wszyscy zainteresowani udziałem w targach, jako wystawca oraz odwiedzający, w celu uzyskania dodatkowych informacji?
Na przykładzie Targów Techniki Motoryzacyjnej w Poznaniu widzimy, że w Polsce znajduje się duża grupa profesjonalnych dystrybutorów sprzedających produkty do serwisu i autonaprawy użytkowników końcowych w Polsce i krajach sąsiednich. AMR może zapewnić im możliwość wyboru bardziej zróżnicowanych produktów, aby zaspokoić różne potrzeby klientów. Jednocześnie dystrybutorzy mogą znaleźć wykwalifikowany chiński OEM, aby potem samemu kreować i rozwijać poprzez targi ARM własne marki w całej Europie. Z drugiej strony chińscy producenci chcieliby współpracować z polskimi dystrybutorami, aby otworzyć rynek polski i europejski.
Chiński rynek serwisu i autonaprawy jest ogromny i ma nieograniczony potencjał rozwojowy. Dzięki doskonałym efektom handlowym AMR przyciąga polskich producentów, takich jak Troton, który wystawia się każdego roku.
Jako organizator AMR cieszymy się, że możemy zapewniać kompleksowe i skuteczne informacje rynkowe dla wystawców i kupujących z Polski. Pakiet usług obejmuje hotel, transfer autobusem, lunch, przekąski, spotkania B2B, Internet itd.
Serdecznie zapraszamy w kwietniu 2013 r. do Pekinu. Więcej informacji na temat AMR można znaleźć na oficjalnej stronie internetowej www.auto-maintenance.com.cn. Do zobaczenia na AMR! Do zobaczenia w Pekinie!

- Dziękuję za rozmowę.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony