Nasze rozmowy

Nasze rozmowy

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Equip’Auto są wielką imprezą targową

Z p. Danielle Larriviere, dyrektorem targów Equip’Auto, rozmawia Mirosław Giecewicz.

- W czym obecna edycja targów odróżnia się od poprzednich?
Tegoroczna sesja Equip’Auto koncentruje się wokół dwóch wielkich tematów: umiędzynarodowienia imprezy oraz hasła “Człowiek w sercu Targów”.
Jeśli chodzi o pierwszą kwestię, to można śmiało stwierdzić, że nasze targi mają charakter zdecydowanie międzynarodowy – trzech na czterech wystawców to firmy spoza Francji, a jedna czwarta odwiedzających to także goście zagraniczni.
W tym roku chcemy pójść jeszcze bardziej “za ciosem”, stwarzając optymalne warunki dla odwiedzających; w tym celu będziemy organizować
spotkania typu “B to B” między wystawcami a odwiedzającymi.
Do dyspozycji odwiedzających oddamy m.in. specjalistycznych tłumaczy oraz hostessy, których zadaniem będzie oprowadzanie grup po targach.
Jeszcze przed targami chcemy poznać preferencje naszych wystawców, co ma umożliwić nam skontaktowanie ich z odpowiednimi grupami ich potencjalnych klientów.
Co do drugiego zagadnienia, to trzeba powiedzieć, że Equip’Auto są wielką imprezą targową, na której prezentuje się produkty, usługi, savoir-faire oraz technologie.
Tym razem chcemy w sposób szczególny uwypuklić miejsce i rolę człowieka w całym sektorze motoryzacyjnym.
Poświęcimy temu specjalny obszar tematyczny pod nazwą “Des Produits, des Metiers, et des Hommes” – “Produkty, Profesja Motoryzacyjna i Ludzie”. Będzie można zapoznać się możliwościami kształcenia się w tej dziedzinie, przeprowadzać diagnostykę samochodów (w tym ciężarówek) w Internecie, a zainteresowani będą mieli okazję porozmawiać z wystawcami poszukującymi pracowników.

- Jak ocenia Pani polski rynek motoryzacyjny?
Polski park samochodowy odnawia się nieustannie od początku lat dziewięćdziesiątych. Zauważamy, że po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej nastąpiło znaczne zwiększenie importu pojazdów używanych, zresztą ze szkodą dla sprzedaży samochodów nowych. Trudno obecnie stwierdzić jednoznacznie czy jest to zjawisko przejściowe, czy też trwała tendencja.
Fakty te powodują znaczącą ewolucję w strukturze posprzedażnej. Myślę tu np. o warsztatach naprawczych, które aby sprostać wyzwaniom, muszą nieustannie modernizować swoje wyposażenie. Dlatego wizyta na Equip’Auto jest wyśmienitą okazją dla odwiedzających z Polski, którzy mogą zapoznać się z najnowszą ofertą i dokonać odpowiedniego wyboru.
Należy też podkreślić, że w Polsce jest wiele dynamicznych firm produkujących wyposażenie samochodów i nasze targi będą dla nich idealnym miejscem na spotkanie swoich przyszłych klientów z całego świata.

- Jaki jest zakres branżowy targów?
Targi eksponują wszystko to, co jest związane z sektorem i przemysłem motoryzacyjnym, z wyjątkiem produktu finalnego, czyli wykończonego samochodu, a więc: części zamienne i akcesoria samochodowe, tuning, elektronikę samochodową, wyposażenie warsztatów i stacji serwisowych i diagnostycznych, wyposażenie myjni, lakiery, informatyka i zaawansowane technologie itd.

- Jak wygląda sprawa wystawców z Polski?
Rzeczywiście, ostatnia sesja targów zanotowała obecność 18 wystawców z naszego kraju, co stanowiło ogromny przyrost w stosunku do roku 2001 (powierzchnia stoisk zwiększyła się przeszło trzykrotnie).
Należy pamiętać, że stało się to w sytuacji, gdy udział w targach Equip’Auto nie był refinansowany ze środków Ministerstwa Gospodarki. Pokazuje to determinację oraz wysiłek finansowy polskich firm, które podjęły decyzję o udziale w targach ze świadomością szans i ewentualnych korzyści, jakie to stwarza.
Obecnie pierwszy raz w historii targi Equip’Auto znalazły się na ministerialnej liście “C”. Nie jest to może szczyt marzeń (refundacja kosztów udziału jest w tym przypadku warunkowa), ale niewątpliwie stanowi to dodatkową zachętę do udziału w targach.
W chwili obecnej notujemy podobną ilość firm zarejestrowanych w gronie wystawców jak w roku 2003, ale wszystko wskazuje na to, że wkrótce będzie ich więcej, bo proces komercjalizacji targów wciąż trwa.

- Z kim mają kontaktować się firmy zainteresowane udziałem w targach?
Firmy zainteresowane udziałem w targach prosimy o kontakt z naszym biurem:
Promosalons Polska – Międzynarodowe Targi we Francji Warszawa, tel. 815 64 55 fax 815 64 80 e-mail: promopol@it.pl, www.equipauto.com

Danielle Larriviere dyrektor targów Equip’Auto
- Dziękuję za rozmowę.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony