Nasze rozmowy

Marketing w warsztacie

ponad rok temu  05.03.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Reklamacje poniżej 1%. A reklama? Ogólnopolska. Wizyta w BS Polanowski

fot. Piotr Łukaszewicz

Pierwszy weekend marca spędzamy w Stacji Obsługi Pojazdów BS Polanowski. TUTAJ przedstawiliśmy ten serwis, od dwunastu już lat zrzeszony w sieci Bosch Car Service, a TUTAJ szukaliśmy recepty na warsztatowy sukces. Teraz przyjrzymy się kwestiom reklamy, reklamacji i ogólnego rachunku finansowego. Porozmawiamy też z klientami. Zapraszamy. To już ostatnia część naszego reportażu z Torunia.

Reklama dźwignią handlu (i usług)

Na reklamę właściciele serwisu z Torunia zwracają szczególną uwagę. Współpraca z firmą Bosch daje im w tym aspekcie niemało satysfakcji. – Szyld, pod którym pracujemy, jest rozpoznawalny w całej Polsce, co więcej, ma tylko pozytywny wydźwięk. Produkty Boscha są reklamowane w ogólnopolskich mediach. Przyjeżdżają klienci do naszego sklepu np. po zakup piór do wycieraczek czy żarówek Boscha. Mamy reklamę, za którą nie płacimy – mówi T. Polanowski. Jego żona podkreśla, że serwis otrzymuje od Boscha również plakaty, bannery, ulotki, do wykorzystania w ramach lokalnej promocji. – Jesteśmy rozpoznawalni na rynku. Widać nas i słychać o nas – podkreśla.

Reklamacje i gwarancje

Zasadą działania sieci Bosch Car Service jest udzielanie gwarancji na naprawy. To kolejny argument dla klienta, żeby korzystać z usług warsztatów tej sieci.

– Dla klientów jest ważne, że z tej gwarancji mogą skorzystać nie tylko u nas, ale w każdym serwisie Bosch w kraju. Bez obaw więc świeżo odebranym autem z serwisu można ruszać w podróż – dodaje T. Polanowski, podkreślając jednocześnie, że reklamacje w jego serwisie to mniej niż 1% napraw.

"Wychodzimy na plus"

Ceny usług w serwisie nie są narzucane przez Boscha, więc każdy warsztat może je ustalać indywidualnie. Do serwisu Polanowskich przyjeżdżają głównie auta nowe, kilkuletnie, najczęściej tuż po zakończeniu gwarancji producenta. Choć jednocześnie dużą grupą klientów, i to bardzo dochodową, są właściciele samochodów przyjeżdżający na gwarancyjne przeglądy. Do obsługi młodszych aut niezbędne są wiedza i sprzęt, a to uzasadnia nieco wyższe ceny niż w innych toruńskich serwisach.

– Mamy świadomość, że nie jesteśmy tani. Członkostwo w sieci też związane jest z pewnymi wydatkami. Nie jest żadną tajemnicą opłata franczyzowa. Natomiast wszystko to wychodzi nam na duży plus – podsumowuje T. Polanowski. Dodaje, że przynależność do sieci nie zaburza jego poczucia pełnej niezależności jako przedsiębiorcy. – Podejrzewam, że takie może być wrażenie osób, które nie znają szczegółów współpracy w sieci serwisów takiej jak Bosch Car Servics. Czuję się całkowicie niezależny, a minusów tej współpracy nie dostrzegam. Staliśmy się alternatywą dla autoryzowanych stacji obsługi. Dajemy duży komfort klientowi, wysoką jakość napraw oraz niższą niż w przypadku ASO cenę.

A co mówią klienci?

Marek Lewicki, którego spotkaliśmy w warsztatowej poczekalni, z usług Bosch Service Polanowski korzysta regularnie od pięciu lat. Dziś przyjechał na przegląd płynów i wymianę oleju.

– Są uczciwi i rzetelni. Jeżeli mam jakikolwiek problem z autem zawsze przyjeżdżam tutaj. Nie zdarzyła mi się jeszcze reklamacja, dlatego polecam też znajomym. Z czym kojarzy mi się Bosch? Z jakością i bezpieczeństwem – mówi M. Lewicki.

Zobacz więcej:

Cz. 1. Toruń: "Staliśmy się alternatywą dla ASO". Wizyta w BS Polanowski

Cz. 2. Szkolenia i sprzęt kluczem do sukcesu? Wizyta w BS Polanowski

Cz. 3. Reklamacje poniżej 1%. A reklama? Ogólnopolska. Wizyta w BS Polanowski

Osoby zainteresowane autoryzacją Bosch prosimy o kontakt pod dresem Robert.dzierzanowski@pl.bosch.com
Więcej informacji - www.warsztatybosch.pl

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ moto 1 ponad rok temu jak sie dobrze robi to i reklamacji nie ma, taka prawda, niewazne czy sieciowka czy zwykly warsztat
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony