Nasze rozmowy

Nasze rozmowy

ponad rok temu  04.03.2017, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Szkolenia i sprzęt kluczem do sukcesu? Wizyta w BS Polanowski

Sześć stanowisk samochodowych i pięciodniowy okres oczekiwania w kolejce dla klienta - to możliwe! fot. Piotr Łukaszewicz

W Toruniu od szesnastu lat Karolina i Tomasz Polanowscy prowadzą serwis samochodowy. Od dwunastu lat - pracują pod szyldem Boscha. W ten weekend prezentujemy Państwu tę stację obsługi pojazdów. Pisaliśmy już o kolejkach, kosztach roboczogodziny, a także zapytaliśmy właścicieli - dlaczego zdecydowali się na członkostwo w sieci Bosch Car Service. To wszystko znajdziecie TUTAJ.  Co jeszcze powiedzieli nam właściciele?

Partnerstwo w biznesie

Dla każdej firmy na pewno warto mieć wspólny cel finansowy z tak dużym i doświadczonym graczem na rynku motoryzacyjnym, jakim jest Bosch. Partnerstwo w biznesie to kolejny atut współpracy z siecią, jaki wskazują właściciele warsztatu z Torunia.

– Możemy liczyć na bardzo cenne wskazówki biznesowe. Możemy zapytać dosłownie o wszystko – opowiada Karolina Polanowska i przedstawia przykład z ostatnich dni. – Otrzymaliśmy od Roberta (Robert Dzierżanowski, opiekun serwisów z ramienia Bosch – przyp.red.) wytyczne, na podstawie których w kilku krokach możemy ocenić np. wydajność pracownika. Czy zarabia na siebie, na warsztat? To są informacje naprawdę niezbędne w pracy przedsiębiorcy.

Serwis w Toruniu wycenę każdej naprawy przygotowuje w biurze obsługi klienta. – Program komputerowy Integra, którego używamy, również został nam polecony przez Boscha. Pozwoliło nam to zaoszczędzić mnóstwo czasu i energii na poszukiwanie dobrego, praktycznego rozwiązania – dodaje Tomasz Polanowski.

Zarządzanie nowoczesną firmą trudno wyobrazić sobie dzisiaj bez zewnętrznych audytów. Tu również Bosch oferuje wsparcie.

– Przyjeżdża zewnątrzna firma, przegląda nasze dokumenty – dodaje właściciel BS Polanowski. – Wszystko odbywa się w sympatycznej, przyjacielskiej atmosferze. Nie ma to nic wspólnego z kontrolą. Audyt wskazuje nam co robimy dobrze, a co można poprawić. To bardzo cenne informacje, podobnie jak testy tajemniczego klienta. Rozmawiamy ze sobą na codzień, staramy się rozmawiać z klientami, ale pewnych niedociągnięć czy błędów nie jesteśmy w stanie wychwycić. Nadzór z zewnątrz pomaga to wyeliminować.

Warsztaty działające w sieci Bosch Car Service mogą też liczyć na specjalne ceny części zamiennych firmy Bosch. – Umową z firmą Bosch nie jesteśmy zobligowania do użytkowania części zamiennych tej firmy, ale w praktyce używamy części tylko od Boscha – opowiada T. Polanowski. – Po pierwsze, oczekują tego klienci, bo Bosch to dla nich niejednokrotnie synonim dobrej jakości. Po drugie, mamy specjalne ceny na te części, które są porównywalne z cenami innych producentów, którzy nie mogą jednak pochwalić się taką renomą. Wybór jest oczywisty.

Bosch wynegecjował dla swoich serwisów również atrakcyjne ceny u innych producentów. Jak podkreślają Polanowscy, dotyczy to nie tylko części zamiennych, ale też np. ubrań roboczych dla pracowników czy najróżniejszych elementów wyposażenia warsztatu.

Szkolenia, wsparcie merytoryczne i sprzęt

Członkostwo w sieci nakłada na warsztaty obowiązek regularnego uczestnictwa w szkoleniach.

– Nie traktujemy tego jednak jako obowiązku, bo wcześniej już zrozumieliśmy, że bez szkoleń nie będziemy się rozwijać. Wysyłamy pracowników do Boscha na dobre szkolenia za rozsądne pieniądze. Dotyczą one zagadnień technicznych, np. obsługi silników z układami AdBlue, ale też kompetencji miękkich, takich jak obsługa klienta czy sprzedaż – opowiada właściciel warsztatu.

Pracownicy serwisu, podobnie jak właściciele, korzystają ze szkoleń organizowanych przez Boscha co najmniej dwa razy w roku. Na codzień również mogą liczyć na merytoryczne wsparcie ekspertów z Centrum Szkoleniowego Techniki Motoryzacyjnej Bosch. – Zawsze kiedy mamy problem z samochodem możemy zwrócić się o pomoc. Możemy dostać np. schemat instalacji elektrycznej do danego auta. Nasi mechanicy mogą dzwonić, pytać, konsultować swoje naprawy z najlepszymi ekspertami w kraju. To bardzo ważne – podkreśla T. Polanowski.

Szkolenia dotyczą także m.in. obsługi nowych urządzeń. Te zmieniają się równie szybko jak samochody. Bosch oczekuje od swoich partnerów wyposażenia warsztatów w najnowsze technologie, jednocześnie oferując duże rabaty na ten sprzęt.

– Bez kosztów nie można prowadzić dziś warsztatu na wysokim poziomie. Nie ustawimy geometrii w nowym aucie na tzw. "lampy". Niezależnie od tego, czy jesteśmy w sieci czy nie, musimy mieć dobry sprzęt. A członkostwo pozwala nam nabywać ten sprzęt w dobrych cenach. I to nie tylko od Boscha, bo mamy też dobre warunki wynegocjowane u innych producentów – mówią zgodnie właściciele warsztatu.

Zobacz więcej:

Cz. 1. Toruń: "Staliśmy się alternatywą dla ASO". Wizyta w BS Polanowski

Cz. 2. Szkolenia i sprzęt kluczem do sukcesu? Wizyta w BS Polanowski

Cz. 3. Reklamacje poniżej 1%. A reklama? Ogólnopolska. Wizyta w BS Polanowski

Osoby zainteresowane autoryzacją Bosch prosimy o kontakt pod dresem Robert.dzierzanowski@pl.bosch.com
Więcej informacji - www.warsztatybosch.pl

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony