Motocykle

Motocykle

ponad rok temu  20.01.2022, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Track Racing Quality - klocki hamulcowe od TRW. Technologia wyścigowa 
z homologacją drogową

Nie każdy miłośnik wyścigów ma do dyspozycji samochód dostawczy, którym może przetransportować swój  motocykl na tor. W rzeczywistości większość kierowców motocykli sportowych i supermoto na treningi wyścigowe oraz „track days” jedzie po drogach publicznych. Aby umożliwić uniknięcie konieczności zmiany klocków w motocyklu na czas podróży, TRW zadbało o zapewnienie nowym klockom wyścigowym TRQ homologacji do użytkowania
na drogach publicznych. Oznacza to, że praktycznie od razu po dojeździe na tor wyścigowy można brać udział w zawodach.

Nowoczesne motocykle sportowe i supermoto charakteryzują się zarówno wysoką mocą silnika jak i doskonałymi właściwościami trakcyjnymi, które jeszcze kilka lat temu spokojnie umożliwiłyby wzięcie udziału w wyścigach na mistrzostwach świata. Jednak w przypadku hamulców zawsze istniała przepaść pomiędzy technologią seryjną,
a wyścigową – bez względu na jakość klocków hamulcowych po kilku szybkich okrążeniach zaobserwować można ich spadek siły hamowania  i oznaki przyśpieszonego zużycia. Często pojawia się również potrzeba skrócenia drogi hamowania w celu poprawienia osiągów. Wynika to z faktu, że typowe, seryjne klocki hamulcowe przystosowane są do wykorzystania drogowego.

Rozwiązaniem jest nowa mieszanka cierna oferowana przez TRW. Mieszankę TRQ opracowano z myślą o torach wyścigowych, ale dzięki doskonałej dozowalności może ona również być stosowana na drogach publicznych. TRQ znacznie przewyższa mieszankę drogową SRT (Sinter Road & Track), która jest nadal dostępna. Dla uzyskania maksymalnych osiągów eksperci TRW zalecają delikatne dotarcie klocków w początkowym okresie jazdy.

TRQ to skrót od Track Racing Quality (jakość odpowiednia do wyścigów na torach), co odzwierciedla najwyższą jakość wyścigową założoną przez inżynierów. Dzięki wysokiemu, stabilnemu współczynnikowi tarcia i natychmiastowemu reagowaniu, spiekane klocki hamulcowe zapewniają wyjątkowe osiągi na torze.

Innowacyjny proces spiekania czyni produkt niezwykle odpornym, a także sprawia, że zużycie klocków i tarcz jest dużo niższe niż zazwyczaj dla tej kategorii. Pozwala to chronić zarówno budżet kierowcy, jak i środowisko. System NRS, w którym stalowe płytki tylne wyposażone są w dziesiątki profilowanych haczyków, sprawia, że płytka tylna i materiał cierny są ze sobą trwale połączone. Rozmiar, ustawienie i rozmieszczenie haczyków na płytce tylnej są precyzyjnie zaprojektowane. Podczas produkcji spiekany materiał zostaje w nich trwale zakotwiczony bez użycia klejów lub innych materiałów mocujących.

Klocki TRQ marki TRW są dostępne dla ponad 700 modeli motocykli – można je nabyć u dystrybutorów marki.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony