W Zabrzu mieści się jedyny zakład naprawy akumulatorów trakcyjnych Renault w tej części Europy. Naprawiane są tutaj akumulatory trakcyjne z Polski, Estonii, Litwy, Łotwy, Czech, Słowacji, Węgier, Rumunii i Bułgarii. Zakład funkcjonuje w ramach działalności spółki Dąbrowscy – autoryzowanego dealera Renault w Zabrzu.
Renault stale poszerza swoją ofertę samochodów elektrycznych oraz samochodów z napędami hybrydowymi i hybrydowymi plug-in. Aby zapewnić klientom optymalny dostęp do usług serwisowych, firma uruchomiła autoryzowany zakład naprawy akumulatorów trakcyjnych w Zabrzu. To jedyny tego typu zakład Renault w tej części Europy. Trafiają do niego akumulatory z terytorium Europy Wschodniej obejmującego: Polskę, Estonię, Litwę, Łotwę, Czechy, Słowację, Węgry, Rumunię i Bułgarię. Jego umiejscowienie umożliwia zapewnienie sprawnej i szybkiej naprawy akumulatorów oraz obniżenie kosztów napraw. Operacje wykonywane na akumulatorach są objęte gwarancją.
Jak wygląda zakład naprawy akumulatorów?
Pomieszczenia, w których odbywają się naprawy i w których składuje się moduły oraz akumulatory, są klimatyzowane, by móc zagwarantować odpowiednią temperaturę dla tych podzespołów, jak również zapewnić komfort pracy mechaników, którzy są ubrani w odpowiednie, obowiązkowe kombinezony, rękawice i przyłbice. Pomieszczenia są specjalnie oznakowane, wyposażone w systemy gaśnicze, wykrywacze dymu, cyrkulację powietrza. Strefa napraw jest też strefą zamkniętą, z bardzo ograniczonym dostępem.
Każdy tego typu zakład jest systematycznie kontrolowany pod kątem jakości wykonywanych napraw czy uzupełniania narzędzi i urządzeń w momencie pojawiania się nowych produktów. Wraz z rozwojem technologii również mechanicy przechodzą systematyczne szkolenia poszerzające ich wiedzę i umiejętności.
Proces diagnostyki i naprawy
Akumulatory przed ich wysyłką do naprawy w zakładzie w Zabrzu są poddawane pełnej diagnostyce w serwisie Renault Ekspert E-TECH w celu wskazania problemu, jaki wystąpił w akumulatorze. W Polsce kompleksową obsługę związaną również ze specyficznym serwisowaniem samochodów elektrycznych zapewniają właśnie Koncesjonerzy – Eksperci E-TECH.
Posiadają oni obok odpowiednio przeszkolonych handlowców również właściwe zaplecze serwisowe: narzędzia specjalistyczne, przeszkolony personel techniczny. Każdy akumulator wysyłany do Zabrza musi przejść procedurę stwierdzającą, że dana jednostka nadaje się do naprawy.
W większości naprawy polegają na wymianie modułów z ogniwami elektrycznymi (33,3 V), ale zdarzały się również przypadki, gdy należało wymienić moduły BMS (moduły zarządzające). Moduły poddane wymianie są składowane i odbierane z Zabrza przez producenta. Do naprawy są dostarczane samochody kompletne, z wyłączeniem Rumunii i Bułgarii, skąd dostarczane są same akumulatory trakcyjne w specjalnych skrzyniach transportowych i oznakowanej ciężarówce.
Fot. Grupa Renault
Komentarze (0)