Regeneracja

Regeneracja

ponad rok temu  15.02.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Próba elektrycznej pompy wspomagania hydraulicznego kierownicy

„Vinci” to stanowisko do prób przeznaczone do pomp elektrycznych wspomagania hydraulicznego kierownicy. Zobaczmy, jak sprawuje się w praktyce.

Rodzaje stanowisk do prób
Wyprodukowane przez EMMETEC stanowisko do prób „Vinci” (ilustracja 1) do pomp elektrycznych to konstrukcja elektromechaniczna, która może być sterowana zarówno z odpowiedniego pulpitu (ilustracja 2) lub z innego stanowiska do prób „Vinci” (ilustracja 3 – na przykład do prób kolumn kierownicy), wyposażonego w sprzęt i oprogramowanie komputerowe.
Stanowisko do prób nie służy ani do naprawy części, ani do wyszukiwania problemu, lecz do symulacji pojazdu na drodze w taki sposób, aby odnaleźć problem za pomocą jakiegokolwiek systemu diagnostycznego i w ten sposób pomóc technikowi w jego naprawie.


Montaż i podłączenie
1. Zamontować pompę na stanowisku (ilustracja 4) i zamocować ją za pośrednictwem stelaża 0 w kształcie „V”.
2. Wlać olej do pompy poprzez odpowiedni korek zalewowy w kolorze czarnym, umieszczony w górnej lewej części; jeśli obwód jest pusty, należy napełnić olejem do poziomu powyżej poziomu maksymalnego.
3. Podłączyć pompę do stanowiska poprzez wąż doprowadzający wysokociśnieniowy 1-2 i ten zwrotny niskociśnieniowy 4-3.
4. Jeśli to konieczne, odpowietrzyć obwód.

Ustawienia
1. Zgodnie z ilustracją 5 ustawić próbę na pompę, a nie na kolumnę kierownicy.
2. Wprowadzić do programu stanowiska model pompy poddanej próbie (ilustracja 6); dla każdej pompy istnieje odmienne oprogramowanie symulacyjne pojazdu.
3. Podłączyć pompę do stanowiska poprzez odpowiedni kabel (stanowisko „Vinci” sugeruje ten właściwy) i złącze D-Sub (ilustracja 7).
4. Na tym etapie operator może zadecydować, czy dokonać próby ręcznej, czy automatycznej (ilustracja 8).

Próba ręczna
1. Na początku symulujemy załączenie panelu pojazdu, naciskając na ikonę umieszczoną obok dwóch kluczy (ilustracja 9).
2. Dokonujemy próby, gdzie możliwe jest dokonanie indywidualnego wyboru z numerem rosnącym, danych klienta i operatora (ilustracja 10).
3. Symulujemy uruchomienie silnika pojazdu (ilustracja 11).
4. Zaczynamy wyświetlanie i/lub rejestrowanie następujących parametrów:
- zużycia prądu w amperach (A),
- ciśnienia po stronie tłocznej pompy w barach (bar),
- przepływu oleju w litrach na minutę (l/min.),
- temperatury oleju (°C),
- oporu hydraulicznego (%),
- napięcia akumulatora w woltach (V),
- temperatury zbiornika oleju pod modułem pompy (°C),
- ustawionej temperatury oleju w zbiorniku pod modułem pompy (°C).

5. Naciskając na ikonę 1 na ilustracji 11, można przerwać rejestrowanie wartości w celu zmiany parametrów próby, jak na przykład:
- oporu hydraulicznego (%),
- prędkości pojazdu (km/h),
- prędkości zmiany kąta kierownicy.

6. Naciskając ponownie na ikonę 1, następuje przerwanie próby i zostają wyświetlone jej wyniki, jak na ilustracji 12.

Próba automatyczna
1. Stanowisko do prób „Vinci” umożliwia dokonanie prób w sposób automatyczny z podwójną korzyścią:
- operator, który jest technikiem wysoko wyspecjalizowanym, zamiast tracić czas, może dokonać naprawy pomp i kierownicy, przynosząc korzyści w postaci zwiększonych dochodów;
- zagwarantowane jest, że wszystkie próby określonego rodzaju są identyczne, z korzyścią dla systemu jakości.

2. Przede wszystkim, powracając do ilustracji 8, należy ustawić próbę na automatyczną.
3. W tym momencie należy ustalić parametry dla każdego kroku (lub stepu) próby (ilustracja 13):
- odznaczyć flagą pola pierwszej kolumny; w ten sposób określa się, czy próba określona w dalszej części ma być wykonana, czy pozostaje w stanie gotowości,
- wartość wprowadzona w drugiej kolumnie określa, ile razy step ma być powtórzony przed przejściem do tego kolejnego,
- w trzeciej kolumnie (po stronie ENGINE – silnika) określa się, czy przejście zostanie wykonane, symulując włączony lub wyłączony silnik pojazdu,
- w trzeciej kolumnie (po stronie SPEED – prędkość) określa się symulację prędkości pojazdu: 40, 60 lub 100 km/h,
- w czwartej kolumnie określa się, czy dokonać lub nie próby, symulując zmianę kąta kierownicy,
- w piątej kolumnie wprowadza się kontrast hydrauliczny, mianowicie opór wytwarzany przez zębatkę, który ograniczy się do minimum przy dużej prędkości na prostej i osiągnie maksimum w fazie postoju z kołem ustawionym do chodnika,
- w szóstej próbie ustawia się czas trwania każdej pojedynczej próby,
- w siódmej kolumnie ustawia się przerwę pomiędzy jedną próbą a drugą; ważne, aby nie przeciążyć centralki: faktycznie, jeśli nastąpi natychmiastowe przejście z prędkości 100 km/h do postoju, może dojść do wprowadzenia jej w błąd.

4. Po ustaleniu parametrów należy uruchomić rozpoczęcie próby, która zostaje dokonana w sposób aautomatyczny. Po jej wykonaniu otrzymujemy wykaz, jak ten ukazany na ilustracji 12.
5. Próby automatyczne mogą zostać zapisane w celu ich ponownego użycia. Pozwala to na ustalenie procedury próby dla każdego rodzaju pompy lub na testowanie tej samej pompy w odmienny sposób, na przykład dokonując próby, która symuluje wysiłek podczas parkowania lub wysokie temperatury, które można osiągnąć, jeżdżąc po mieście latem.

Ważne
Osoba, która chce zająć się przeglądem pomp elektrycznych wspomagania hydraulicznego w sposób profesjonalny, musi wyposażyć się w stanowisko do prób, gdyż jest to jedyny sposób na wykrycie problemów, na wykrycie własnych błędów i wyciągnięcie z nich wniosków oraz na sprawdzenie poprawności wykonanej pracy i otrzymanie jej potwierdzenia.
Obiektywne potwierdzenie, jak to dostarczone przez „Vinci”, gwarantuje sprawność produktu, ułatwiając tym samym jego sprzedaż poprzez własny kanał dystrybucyjny oraz pozwala chronić wizerunek firmy w przypadku bezpodstawnych reklamacji.
Osoba, która chce zająć się tymi komponentami w odmienny sposób, bez posiłkowania się stanowiskiem do prób, zmusza własnych klientów do przeprowadzenia prób produktu we własnym zakresie i nawet jeśli nie wykazuje on problemów, nie posiada się żadnego fizycznego dowodu na jego poprawne działanie.

Aby uzyskać więcej informacji na temat przeglądu pomp elektrycznych wspomagania hydraulicznego i kierownic elektrycznych oraz na temat stosowania relatywnych stanowisk do prób, zalecamy uczestnictwo w kursie dotyczącym ww. tematyki (bezpłatnym dla naszych Czytelników). Więcej na: www.emmetec.com lub www.orpav.com

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony