Regeneracja

Regeneracja

ponad rok temu  08.04.2016, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Przegląd pompy wspomagania – Volkswagen Polo

Prezentujemy wskazówki odnośnie przeglądu pompy hydraulicznego wspomagania kierownicy w Volkswagenie Polo.

Elektropompa hydraulicznego wspomagania kierownicy Volkswagena Polo 9N montowana jest również w Škodzie Fabia, Seacie Ibiza i Seacie Cordoba, jest to więc komponent szerokiego zastosowania, który jednak czasami się psuje. Wraz z Emmetec postaramy się wytłumaczyć, jak dokonać jej przeglądu we własnym zakresie. W zależności od doświadczenia i posiadanych narzędzi, możemy zająć się wyłącznie częścią hydrauliczną, ale również tą elektroniczną.
Jednak bez obaw, jeśli coś jest niejasne, zagadnienie można pogłębić w bezpłatnym kursie. Wystarczy zwrócić się do firmy Emmetec poprzez www.emmetec.com lub www.orpav.com.
Dla uproszczenia poszczególnych czynności zalecamy dokonanie przeglądu elektropompy przy użyciu zestawu Emmetec 11X613, na który składa się wszystko to, co niezbędne.


Usunięcie zbiornika
1. Zdjąć opaskę, która może być zamocowana lub śrubowa (fot. 1).
2. Zdjąć zbiornik (fot. 2). Jeśli stawia opór, rozgrzać go lekko suszarką.
3. Zdjąć oryginalny o-ring (fot. 2, oznaczony zieloną strzałką) i wymienić go na ten dołączony do zestawu.

Usunięcie pompy
Śruby imbusowe mocują strukturę pompy, natomiast śruby torx przymocowują pompę do podstawy.
1. Odkręcić śruby torx i wyciągnąć strukturę pompy z podstawy, uważając na złączkę (fot. 3, oznaczona zieloną strzałką), która łączy pompę z wałem silnika elektrycznego, a która się odłączy.
2. Zdjąć uszczelkę (fot. 4, oznaczona zieloną strzałką) i wymienić ją na tę znajdującą się w zestawie.
3. Zdjąć dolną pokrywkę (fot. 5).

Wymontowanie pompy
1. Odkręcić śruby imbusowe (fot. 6).
2. Wymontować górną pokrywkę (fot. 7), uważając na uszczelkę i powiązane wzmocnienie, które należy wymienić na P-03139 i P-03144A.
3. Wyjąć zawór ograniczający ciśnienie, który służy do przeniesienia do zbiornika nadmiernego ciśnienia oleju znajdującego się w pompie:
a) wymienić o-ring na ten znajdujący się w zestawie,
b) sprawdzić prawidłowe jego działanie.
4. Wyjąć sześciokątny, główny zawór zwrotny, który umożliwia przepływ oleju wyłącznie ze zbiornika do pompy i sprawdzić jego poprawne działanie.
5. Zdjąć dolną pokrywkę (fot. 8), uszczelkę i powiązane wzmocnienie (fot. 9), które również należy wymienić na P-03139 i P-03144A.
6. Zdjąć koła zębate pompy (fot. 10), sprawdzić ich luzy i stan zużycia gniazd, które – ponieważ są wykonane z aluminium, są szczególnie delikatne.

Przegląd pompy
Zamontować powyższe części w odwrotnym porządku.

Demontaż podstawy
1. Zdjąć pierścień segera i podkładkę umieszczoną na trzpieniu silnika (fot. 5, oznaczone zieloną strzałką).
2. Posiłkując się ostrym narzędziem, zdjąć oryginalny mastyks, który uszczelnia złącze pomiędzy pokrywką silnika i podstawą (fot. 1, oznaczona zieloną strzałką) i następnie zdjąć pokrywkę:
a) usunąć cały oryginalny mastyks i dokładnie wyczyścić powierzchnię styku środkiem odtłuszczającym Z-07004 i Z-07004A (bardziej agresywny); czynność ta jest bardzo ważna, gdyż ewentualne pozostałości starego mastyksu uniemożliwią poprawne zamknięcie i umożliwią dostanie się do środka wody;
b) podczas montażu uszczelnić ponownie mastyksem Z-07003.
3. Wyjąć wirnik (fot. 11), uważając na powiązaną podkładkę.
4. Jeśli to konieczne, przy użyciu wyciągacza wyjąć dwa łożyska wału (fot. 11, oznaczony zieloną strzałką) i wymienić je, pamiętając o ich nasmarowaniu niewielką ilością smaru litowego.

W następnym numerze pokażemy, w jaki sposób wymontować kartę elektroniczną i jak dokonać jej przeglądu, wymieniając części, które tego wymagają.
Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź strony: www.emmetec.com i www.orpav.com

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony