
Serwisowanie floty pojazdów to dla wielu warsztatów chleb powszedni. Z najnowszych badań nadal wynika, że auto jest wizytówką firmy - najczęściej zgadzają się z tym przedstawiciele branż związanych z naprawami, produkcją oraz transportem (78%), ale także z branżą szkoleniową, finansową i nieruchomościową (73%).
wiosna to dla wielu firm gorący okres targów, szkoleń i konferencji. Krótkoterminowy wynajem samochodu służbowego dla często podróżujących w tym czasie pracowników, może przynieść szereg korzyści.
Nowoczesny, bezpieczny i ekonomiczny środek transportu to nie tylko wygoda dla samych pracowników, ale i poprawa wizerunku firmy w oczach klientów, czy partnerów. Koszt wypożyczenia auta na kilka dni, które może przetransportować kilka osób, może się okazać porównywalny lub nawet niższy od kwoty jaką trzeba będzie zapłacić za bilety kolejowe dla kilkuosobowej grupy pracowników.
Wynajem krótkoterminowy zyskuje w Polsce coraz większą popularność. Jeszcze kilkanaście lat temu liczba aut wynajmowanych przez firmy na krótki okres (1-30 dni) była znikoma, a sama usługa mało dostępna. Dziś wynajem krótkoterminowy jest już powszechną i łatwo dostępną usługą, nie postrzeganą jako luksus, czy fanaberia, a naturalny element i uzupełnienie codziennej mobilności nie tylko przedsiębiorców, ale i statystycznego „Kowalskiego”. Każdego miesiąca firmy członkowskie PZWLP wynajmują w ten sposób kilka tysięcy pojazdów.
Taka forma korzystania z aut będzie popularna również w rozpoczynającym się sezonie targowo-konferencyjnym. Głównymi powodami, dla których firmy coraz chętniej korzystają z wynajmu krótkoterminowego to m.in.: ekonomiczność takiego rozwiązania, zapewnienie maksymalnej elastyczności, komfortu oraz efektywnej pracy udającym się w podróż służbową pracownikom. To też poprawa wizerunku firmy, także w kontekście jej podejścia do ekologii.
– W ofercie wypożyczalni samochodów, także tych skupionych w Polskim Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów, pojawia się coraz więcej aut z napędem hybrydowym, a nawet w pełni elektrycznym. Wypożyczenie takiego samochodu daje firmie korzyści finansowe oraz wizerunkowe, a korzystającym z nich pracownikom poczucie docenienia ich pracy oraz troskę pracodawcy o ich komfort i bezpieczeństwo w trakcie służbowej podróży – mówi Monika Tomala, Ekspert i Lider Grupy ds. Rent a Car w Polskim Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP).
Auto służbowe i komfort pracy
Zalet wyjazdu na targi lub konferencję wypożyczonym samochodem jest wiele. Daje to nie tylko pełną dowolność przy wyborze trasy, elastyczność w dostosowaniu się do mogących ulec zmianie harmonogramów, ale i efektywność czasową. W przypadku wyjazdu na targi ważna jest możliwość przewożenia większej ilości bagażu oraz osób. Podróżując samochodem dojedziemy bezpośrednio do miejsca spotkań biznesowych lub hotelu, bez przesiadek, które mogą być powodem spóźnienia. Nie bez znaczenia jest też komfort pracy – np. swobodnego prowadzenia służbowych rozmów telefonicznych (oczywiście przy wykorzystaniu zestawu głośnomówiącego), co może być ograniczone obecnością konkurencji podczas podróży np. pociągiem. Ponadto, przy podróży służbowej kilku osób, koszt wynajęcia na kilka dni auta może się okazać porównywalny lub nawet niższy od kosztów zakupu np. biletów na pociąg.
Auto jest wizytówką firmy
Nie jest tajemnicą, że to, jakim samochodem służbowym jeżdżą pracownicy wpływa na postrzeganie nie tylko wizerunku, ale i kondycji finansowej firmy. Potwierdzają to badania instytutu badawczego IBRiS, przeprowadzone na zlecenie PZWLP. Wynika z nich, że 67% przedstawicieli jednoosobowych, mikro i małych firm uważa, że auto jest wizytówką firmy. Z tym, że auto jest wizytówką firmy najczęściej zgadzają się przedstawiciele branż związanych z naprawami, produkcją oraz transportem (78%), ale także branżą szkoleniową, finansową i nieruchomościową (73%).
W badaniu PZWLP zapytano także o to czy samochód odzwierciedla charakter jego użytkownika. Twierdząco na to pytanie odpowiedziało 61%. Jednocześnie ci sami respondenci przyznali, że przy wyborze auta firmowego badani częściej kierowaliby się aspektami praktycznymi i ekonomią, niż estetyką, prestiżem czy nowoczesnością. I tak: ceną kierowałoby się 44%, zaś ekonomią spalania, czy kosztami eksploatacji auta 37%. Na wysokim miejscu znalazła się także niezawodność – 36%.
Warto też zwrócić uwagę, że w przypadku, gdy potrzeba korzystania z pojazdów jest sezonowa lub okazjonalna, krótkoterminowe wypożyczenie samochodów jest dla firmy idealnym rozwiązaniem.
Fot. PZWLP
Komentarze (0)