Marketing w warsztacie

Warto wiedzieć

2 miesiące temu  03.04.2024, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 1 minuta

Lamborghini z nowym logotypem

Nowe logo jest częścią szerszej inicjatywy Lamborghini na rzecz zrównoważonego rozwoju „Direzione Cor Tauri”, której celem jest wprowadzenie pierwszego w pełni elektrycznego modelu marki z opcjami hybrydowymi.

Wściekły byk, będący ukłonem w stronę pasji założyciela Ferruccio Lamborghini do walk byków, jest podstawą logo od momentu powstania firmy w latach 60. XX wieku. Teraz włoski producent samochodów Lamborghini po raz pierwszy od dwóch dekad zaktualizował swoje logo.

Nowa identyfikacja wizualna ma uosabiać "innowację i determinację". Centralne miejsce w herbie nadal zajmuje szarżujący byk. W logo zachowano tarczę herbową, wizerunek wściekłego byka oraz nazwę marki wypisaną wzdłuż górnej krawędzi. Jednocześnie czcionka napisu stała się nieco szersza, a cały rysunek stracił swą płaskorzeźbę i stał się bardziej płaski i ascetyczny. Główne kolory nowego logo Lamborghini to czerń i biel. Projektanci stonowali złoty odcień - teraz nie jest już tak jasny.

Po raz pierwszy firma zamierza wykorzystać symbol Wściekłego Byka bez tradycyjnego zarysu tarczy, a jedynie w cyfrowych kanałach komunikacji. Zaktualizowana wersja logo stanie się integralną częścią identyfikacji wizualnej firmy i będzie stosowana także w przyszłych samochodach. Tym samym logo pojawi się na supersamochodzie, który firma testuje od co najmniej około roku, a także na zaktualizowanej wersji crossovera Urusa.

Fot. Lamborghini

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony