
Silniki wysokoprężne w odwrocie
Diesle w wynajmie długoterminowym spadają poniżej kolejnej granicy, elektryki stanowią ponad 4% łącznej floty aut. Według opublikowanych przez PZWLP danych, nadal dobrze widoczna jest szybko postępująca transformacja napędów stosowanych w samochodach w wynajmie długoterminowym w Polsce, idąca w parze ze światowymi trendami i ofertą pojazdów na rynku motoryzacyjnym. Konsekwentnie i szybko spada udział samochodów z silnikami wysokoprężnymi (Diesla), które na koniec czerwca przebiły kolejną granicę. Udział Diesli spadł bowiem poniżej 30% - auta zasilane olejem napędowym stanowiły 29,7% ogółu parku pojazdów w wynajmie długoterminowym, o 2,2 p.p. mniej niż przed rokiem.
Który z napędów zyskiwał zatem kosztem Diesli? Co ciekawe, dane PZWLP pokazują, że w coraz mniejszym stopniu są to samochody z benzynowymi jednostkami napędowymi – na koniec półrocza stanowiły one 55,5%, a ich udział w ciągu roku zwiększył się jedynie o 0,2 p.p. Jak się okazuje, najszybciej zwiększa się liczebność aut z napędami ekologicznymi, rozumianymi jako wszelkiego rodzaju hybrydy oraz pojazdy w pełni elektryczne (BEV), które na koniec czerwca reprezentowały już 14,8% ogółu (wzrost udziału o 2 p.p. w ciągu roku). Udział samochodów w pełni elektrycznych wynosił natomiast 4,1%, co oznacza wzrost ich odsetka o 1,2 p.p. na przestrzeni roku.
Fot. PZWLP
Komentarze (0)