Marketing w warsztacie

Warto wiedzieć

7 miesięcy temu  18.04.2024, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 5

Sprzedaż wzmocniona generatywną sztuczną inteligencją
Strona 1 z 2

AURES Holdings, operator sieci AAA AUTO oraz Mototechna, największy dealer samochodów używanych i niemal nowych w Europie Środkowej, w pierwszych trzech miesiącach tego roku sprzedał 26 000 samochodów, co oznacza wzrost o 12% w porównaniu do analogicznego okresu 2023 roku. Rekordową sprzedaż spółka notuje nie tylko dzięki dużemu popytowi, ale także zwrotowi z inwestycji w rozwój nowoczesnych technologii.

Rekordową sprzedaż spółka notuje nie tylko dzięki dużemu popytowi, ale także zwrotowi z inwestycji w rozwój nowoczesnych technologii, które obecnie znacząco zwiększają efektywność handlu samochodami i komunikacji z klientami. W tym roku firma planuje zwiększyć całkowitą sprzedaż samochodów o prawie jedną dziesiątą, czyli znacznie powyżej psychologicznego limitu 100 000 aut.

- W kolejnym roku obecności na rynku osiągnęliśmy kolejny rekord sprzedaży. W ciągu ostatnich pięciu lat począwszy od 2020 r. nasza sprzedaż w pierwszym kwartale wzrosła o ponad 6 600 samochodów. Marzec był naszym najlepszym miesiącem w historii – sprzedaliśmy 9 427 samochodów. Doskonałe wyniki pierwszego kwartału sprawiły, że na początku marca sprzedaliśmy łącznie 100 tys. samochodów w ciągu ostatnich 12 miesięcy, czyli od marca 2023 roku. Jeśli chodzi o przyczyny tego sukcesu, oprócz dużego popytu, widzimy zwrot naszych inwestycji w innowacje technologiczne, w szczególności we wdrażaniu generatywnej sztucznej inteligencji w marketingu i komunikacji z klientami oraz w dalszym wykorzystaniu technologii cyfrowej wykorzystującej unikalne dane zintegrowane z naszymi procesami zakupów i sprzedaży - powiedziała Karolína Topolová, dyrektor generalna i prezes zarządu AURES Holdings, operatora sieci centrów samochodowych AAA AUTO, Mototechna, Auto Diskont i Driverama.

Nowoczesna technologia i generatywna sztuczna inteligencja

Działaność AURES Holdings jest znacząco wspierana przez uczenie maszynowe, tj. zautomatyzowany model głosowy wykorzystujący generatywną sztuczną inteligencję CARol w Contact Center. Za pośrednictwem CARol firma kupiła już w ubiegłym roku prawie 6 000 samochodów i obsłużyła łącznie 316 000 połączeń. Udział CARol we wszystkich samochodach zakupionych za pośrednictwem centrum obsługi klienta wyniósł ponad 10%.

- Sprzedaliśmy łącznie 3 000 samochodów i obsłużyliśmy 180 000 rozmów sprzedażowych za pośrednictwem AI CARol. Rok do roku zaobserwowaliśmy zasadniczy wzrost sprzedaży od chwili zainteresowania do momentu zakupu – w Czechach było to o 18%, na Słowacji o 19%, a w Polsce o 11% - powiedział Petr Vaněček, co-CEO i członek zarządu grupy AURES Holdings.

Inwestycje na kwotę 17 mln zł

Oferta samochodów w sieci sprzedaży AURES Holdings wynosi już 15 000 aut. Grupa osiągnęła to poprzez rozbudowę możliwości zakupowych i sprzedażowych w kilku oddziałach, co nadal będzie kontynuować. Ekspansja umożliwi AURES Holdings dalsze zwiększanie swojego udziału w rynku. „W Czechach pod koniec marca otworzyliśmy nowe oddziały czysto zakupowe w Zličínie w Pradze, w Valašské Meziříč oraz w Polsce, w Gdyni. Zakończyliśmy poszerzanie przestrzeni w naszej siedzibie głównej w Dolnych Chabrach. Jest to obecnie największe centrum samochodów używanych w Europie Środkowej o łącznej powierzchni 140 000 m2. Poszerzyliśmy powierzchnię sprzedaży w Čestlicach, planujemy także zwiększenie w Libercu, Michalovcach i Popradzie. W Polsce zwiększymy o setki samochodów pojemność oddziałów w Krakowie, Zabrzu i Wrocławiu. Pod koniec roku otworzymy także zupełnie nowy oddział full-service w Polsce. Przygotowujemy się również do przeniesienia oddziału w Czeskich Budziejowicach na przyszły rok” – powiedział Petr Vaněček. Łączne tegoroczne inwestycje w przebudowę, rozbudowę i budowę nowych oddziałów w ramach grupy sięgną 17 mln zł.

Segment B2B – wzrost rok do roku o 6%

W porównaniu do I kw ub.r. sprzedaż dla przedsiębiorców wzrosła o 6%. Rośnie popularność produktów finansowych – coraz więcej klientów B2B kupuje samochód korzystając z leasingu.

- Z punktu widzenia sprzedaży samochodów dla firm, osób prowadzących działalność gospodarczą i przedsiębiorców, mamy za sobą udany pierwszy kwartał. Cieszę się, że skupiając się na przedsiębiorcach, czy to samozatrudnionych, czy firmach, ma to również swoje odzwierciedlenie w wynikach. Mieliśmy najlepszy pierwszy kwartał w sprzedaży B2B od początku pandemii Covid. Oferujemy szyte na miarę produkty i specjalną obsługę przedsiębiorców. W każdym oddziale zwracamy na nich uwagę i staramy się spełniać ich życzenia, począwszy od właściwego wyboru samochodu, indywidualnego finansowania czy szybkości obsługi. Przedsiębiorca nie ma czasu czekać i mamy tego pełną świadomość. Dlatego staramy się zająć nimi od razu, a nasi klienci korporacyjni mają w Centrum Klienta dedykowany zespół - podkreślił Petr Vaněček.

Jeśli chodzi o ranking samochodów najpopularniejszych wśród przedsiębiorców, to właśnie samochody kombi i SUVy stanowią prawie 50% (dokładnie 47,7%) sprzedaży w tym segmencie. Dobrze radzą sobie również pojazdy użytkowe, dostawcze i wielomiejscowe, ich sprzedaż stale rośnie i w pierwszym kwartale stanowiły ponad 20% sprzedaży.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony