Marketing w warsztacie

Warto wiedzieć

ponad rok temu  08.11.2023, ~ Michał Żak - ,   Czas czytania 2 minuty

Sztuczna inteligencja do generowania zysków

Ekspansja AI może przynieść nieocenione korzyści firmom na każdym poziomie rozwoju, niezależnie od jej wielkości i branży. Badanie przeprowadzone przez firmę doradczo-szkoleniową BUZZcenter rzuca nowe światło na wpływ sztucznej inteligencji na różnorodne branże, przewidując że AI stanie się głównym motorem wzrostu gospodarczego i innowacji.

Badanie „Power of AI” zostało przeprowadzone na reprezentantach szeroko pojętego biznesu, by zweryfikować jaki wpływ rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję mogą mieć wpływ na ich codzienną pracę. Respondentami byli przedstawiciele różnych sektorów biznesu, reprezentujący różne wielkości firm (pełna wersja raportu dostępna jest do bezpłatnego pobrania na stronie https://buzzcenter.pl/power-of-ai/). Raport, analizując aktualne trendy i prognozy, wskazuje na potencjał AI do generowania znaczących zysków, podnoszenia efektywności i personalizacji doświadczeń.

Goldman Sachs szacuje, że rynek AI osiągnie wartość 156 miliardów dolarów do 2025 roku. W miarę jak firmy na całym świecie dostrzegają wartość, jaką przynosi sztuczna inteligencja, kluczem do sukcesu staje się zrozumienie, jak najlepiej ją wykorzystać w praktyce i świadomie wdrożyć w działaniach przedsiębiorstwa. Tu z pomocą przychodzą szkolenia i warsztaty.

- Sztuczna inteligencja już teraz jest siłą napędową znaczących zmian w biznesie, a jej wpływ będzie tylko narastał - mówi Radosław Mechło, ekspert ds. AI, cybernetyk, marketer i autor raportu.

- Firmy, które poznają AI i zintegrują ją ze strategią działań mogą spodziewać się niewiarygodnej przemiany w sposobie, w jaki działają i konkurują na rynku.

W raporcie prezentowane są dane, które podkreślają, jak AI usprawnia procesy decyzyjne, optymalizuje operacje i rewolucjonizuje obsługę klienta, w szczególności w dziedzinie marketingu i sprzedaży. AI oferuje możliwości personalizacji na poziomie indywidualnym, co było dotąd nieosiągalne.

Raport zwraca również uwagę na wyzwania i bariery związane z implementacją AI, w tym potrzebę regulacji etycznych i prawnych.

- Musimy pamiętać, że technologia AI niesie ze sobą nie tylko możliwości, ale i obowiązek etycznego stosowania. Niezbędne jest zrozumienie możliwości, ale też zagrożeń, by dostosować nasze działania - dodaje Kamila Kierzek-Mechło, strateg i współautor badania.

3 kluczowe obszary biznesu według respondentów badania, które mogą najbardziej skorzystać z wykorzystania rozwiązań opartych o AI to: analiza 69%; marketing 67%; sprzedaż 53%.

Choć to dopiero początek, w najbliższym czasie będzie zauważalny szybki rozwój i implementacja rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję we wszelkiego rodzaju działaniach. Organizacje, które potrafią wyprzedzić konkurencję w zakresie wdrażania i optymalizacji działań dzięki technologii AI, będą miały znaczącą przewagę na rynku.

Fot. BUZZcenter

Komentarze (1)

dodaj komentarz
  • ~ Alf 1 ponad rok temu Oj jeszcze dużo wody upłynie aż szeroko reklamowana tzw sztuczna inteligencja będzie nam pomocna. Dobry mechanik nadal w cenie i tak pozostanie. Jak najlepszy młotek nigdy nie zastąpił kowala tak mechanika nie zastąpi AI. Da tylko mu dodatkowe narzędzie - pod warunkiem, że będzie to dobre narzędzie i będzie go potrafił wykorzystać.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony