Ekspansja AI może przynieść nieocenione korzyści firmom na każdym poziomie rozwoju, niezależnie od jej wielkości i branży. Badanie przeprowadzone przez firmę doradczo-szkoleniową BUZZcenter rzuca nowe światło na wpływ sztucznej inteligencji na różnorodne branże, przewidując że AI stanie się głównym motorem wzrostu gospodarczego i innowacji.
Badanie „Power of AI” zostało przeprowadzone na reprezentantach szeroko pojętego biznesu, by zweryfikować jaki wpływ rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję mogą mieć wpływ na ich codzienną pracę. Respondentami byli przedstawiciele różnych sektorów biznesu, reprezentujący różne wielkości firm (pełna wersja raportu dostępna jest do bezpłatnego pobrania na stronie https://buzzcenter.pl/power-of-ai/). Raport, analizując aktualne trendy i prognozy, wskazuje na potencjał AI do generowania znaczących zysków, podnoszenia efektywności i personalizacji doświadczeń.
Goldman Sachs szacuje, że rynek AI osiągnie wartość 156 miliardów dolarów do 2025 roku. W miarę jak firmy na całym świecie dostrzegają wartość, jaką przynosi sztuczna inteligencja, kluczem do sukcesu staje się zrozumienie, jak najlepiej ją wykorzystać w praktyce i świadomie wdrożyć w działaniach przedsiębiorstwa. Tu z pomocą przychodzą szkolenia i warsztaty.
- Sztuczna inteligencja już teraz jest siłą napędową znaczących zmian w biznesie, a jej wpływ będzie tylko narastał - mówi Radosław Mechło, ekspert ds. AI, cybernetyk, marketer i autor raportu.
W raporcie prezentowane są dane, które podkreślają, jak AI usprawnia procesy decyzyjne, optymalizuje operacje i rewolucjonizuje obsługę klienta, w szczególności w dziedzinie marketingu i sprzedaży. AI oferuje możliwości personalizacji na poziomie indywidualnym, co było dotąd nieosiągalne.
Raport zwraca również uwagę na wyzwania i bariery związane z implementacją AI, w tym potrzebę regulacji etycznych i prawnych.
- Musimy pamiętać, że technologia AI niesie ze sobą nie tylko możliwości, ale i obowiązek etycznego stosowania. Niezbędne jest zrozumienie możliwości, ale też zagrożeń, by dostosować nasze działania - dodaje Kamila Kierzek-Mechło, strateg i współautor badania.
3 kluczowe obszary biznesu według respondentów badania, które mogą najbardziej skorzystać z wykorzystania rozwiązań opartych o AI to: analiza 69%; marketing 67%; sprzedaż 53%.
Choć to dopiero początek, w najbliższym czasie będzie zauważalny szybki rozwój i implementacja rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję we wszelkiego rodzaju działaniach. Organizacje, które potrafią wyprzedzić konkurencję w zakresie wdrażania i optymalizacji działań dzięki technologii AI, będą miały znaczącą przewagę na rynku.
Fot. BUZZcenter
Komentarze (1)