Pojęcia związane z wtryskiem paliwa do silników z zapłonem samoczynnym (cz. 1)

ponad rok temu  21.06.2019Zobacz Artykuł

Rys. 1. Skok iglicy wtryskiwacza paliwa (rys. a) i wykresy ciśnienia w komorze spalania silnika ZS (rys. b) w zależności od kąta α obrotu wału korbowego [°OWK]. Linie wykresów na rys. b przedstawiają: 1 – przebieg ciśnienia w komorze spalania silnika ZS, tylko przy cyklu sprężania (do pkt GMP) i rozprężania powietrza (od pkt GMP), bez procesu spalania paliwa; 2 – przebieg ciśnienia w komorze spalania silnika ZS podczas spalania. Charakterystyczne punkty wykresu: PT – początek tłoczenia paliwa; PW – początek wtrysku paliwa; SP/PS – samozapłon paliwa i początek spalania; KW – koniec wtrysku paliwa; KS – koniec spalania. Kąty charakteryzujące przebieg wtrysku paliwa do komory spalania silnika ZS: αos – kąt opóźnienia samozapłonu paliwa; αww – kąt wyprzedzenia wtrysku; αt – kąt wyprzedzenia tłoczenia; αw – kąt wtrysku

do góry strony