Szerokopasmowe czujniki tlenu (cz. 2) – określanie składu spalonej mieszanki paliwowo-powietrznej

ponad rok temu  25.11.2019Zobacz Artykuł

Rys. 4. Zmiany towarzyszące przywracaniu równowagi termodynamicznej pomiędzy składnikami spalin, które pochodzą ze spalenia mieszanek paliwowo-powietrznych: bogatej (przykładowo l=0,85), stechiometrycznej (l=1) i ubogiej (l=1,15). Rysunki przedstawiają: a – zawartość tlenu (O2) w spalinach napływających z silnika i zawartość tlenu równowagowego (O2(R)) w spalinach po przywróceniu równowagi termodynamicznej; b – zawartość tlenku węgla (CO) w spalinach napływających z silnika i zawartość tlenku węgla równowagowego (CO(R)) w spalinach po przywróceniu równowagi termodynamicznej; c – zawartość węglowodorów (HC) w spalinach napływających z silnika i zawartość węglowodorów równowagowych (HC(R)) w spalinach po przywróceniu równowagi termodynamicznej. Na rysunku nie jest przedstawiona zmiana zawartości tlenków azotu. Punkty od B1 do B6 odnoszą się do spalin pochodzących z mieszanki bogatej. Punkty od S1 do S6 odnoszą się do spalin pochodzących z mieszanki o składzie stechiometrycznym. Punkty od U1 do U6 odnoszą się do spalin pochodzących z mieszanki ubogiej

do góry strony