Szerokopasmowe czujniki tlenu (cz. 2) – określanie składu spalonej mieszanki paliwowo-powietrznej

ponad rok temu  25.11.2019Zobacz Artykuł

Rys. 5. Wykorzystanie tlenu z powietrza, obecnego w mieszance stechiometrycznej (patrz rys. 4), tylko w procesie spalania w komorze spalania silnika i łącznie – w procesie spalania w komorze spalania silnika i w procesie przywracania równowagi termodynamicznej pomiędzy składnikami spalin na powierzchni warstwy katalitycznej czujnika tlenu. Oznaczenia na rysunku: A – tlen wykorzystany w procesie spalania paliwa w komorach spalania silnika; B – tlen niewykorzystany w procesie spalania paliwa w komorach spalania silnika, ale potrzebny do tego procesu; C – tlen potrzebny w procesie spalania, ale związany z azotem z powietrza, w postaci tlenków azotu (NOX), w komorach spalania silnika; D – tlen obecny w stechiometrycznej mieszance paliwowo-powietrznej, zapewniający całkowite i zupełne spalenie paliwa. Analizatorem spalin można zmierzyć zawartość tlenu B w spalinach

do góry strony