Układ ABS (2) – hamowanie pojedynczego koła

ponad rok temu  29.08.2018Zobacz Artykuł

Rys. 11. Przebieg hamowania koła od stanu, gdy jest ono hamowane w warunkach równowagi (rys. a/3), przez moment zwiększenia siły hamowania przez kierowcę (rys. a/4), co prowadzi do osiągnięcia maksymalnej wartości siły hamowania (rys. a/5), a następnie do zablokowania koła (rys. a/6) wskutek za dużej wartości siły hamowania. Charakterystyczne etapy hamowania koła, oznaczone cyframi 3, 4, 5 i 6, są omówione w podpunkcie pt. „Podstawowe przebiegi hamowania koła” i naniesione na wykresie na rys. b (zależność współczynnika tarcia wzdłużnego opony mW od poślizgu koła PK). Oznaczenia na rysunku: FPH – siła nacisku na pedał hamulca; FH – siła hamowania (na styku opony i nawierzchni drogi); FHH – siła hamowania hamulca (na styku okładziny ciernej z tarczą lub bębnem hamulcowym); MFH – moment hamowania siły hamowania; MFHH – moment hamowania siły hamowania hamulca

do góry strony