Układ ABS (2) – hamowanie pojedynczego koła

ponad rok temu  29.08.2018Zobacz Artykuł

Rys. 12. Przebieg hamowania koła od stanu, gdy jest ono zablokowane (rys. a/6), przez moment zmniejszenia siły hamowania przez kierowcę w celu odblokowania koła (rys. a/7), co najpierw powoduje chwilowe zwiększenie siły hamowania (rys. a/8), a następnie jej spadek, co umożliwia powrót do hamowania w warunkach równowagi (rys. a/9), przy kole toczącym się z określoną wartością poślizgu. Charakterystyczne etapy hamowania koła, oznaczone cyframi 6, 7, 8 i 9, są omówione w podpunkcie pt. „Podstawowe przebiegi hamowania koła” i naniesione na wykresie na rys. b (zależność współczynnika tarcia wzdłużnego opony mW od poślizgu koła PK). Oznaczenia na rysunku: FPH – siła nacisku na pedał hamulca; FH – siła hamowania (na styku opony i nawierzchni drogi); FHH – siła hamowania hamulca (na styku okładziny ciernej z tarczą lub bębnem hamulcowym); MFH – moment hamowania siły hamowania; MFHH – moment hamowania siły hamowania hamulca

do góry strony