Układ ABS (4) – ruch hamowanego koła po łuku

ponad rok temu  25.11.2018Zobacz Artykuł

Rys. 20. Wykres przedstawia zależność współczynnika tarcia wzdłużnego mW opony (linie 1, 2 i 3) i współczynnika tarcia bocznego opony mB (linie A i B) od współczynnika poślizgu koła PK dla różnych wartości kąta znoszenia bocznego a. Oznaczenia na rysunku: mW1 – współczynnik tarcia wzdłużnego opony toczącej się bez poślizgu (PK = 0%); mW2, mW3, mW4 – maksymalne wartości współczynnika tarcia wzdłużnego opony dla różnych wartości kąta znoszenia bocznego a; mW5, mW6, mW7 – wartości współczynnika tarcia wzdłużnego opony dla koła zablokowanego (PK = 100%) i różnych wartości kąta znoszenia bocznego a; mB1, mB2 – maksymalne wartości współczynnika tarcia bocznego opony toczącej się bez poślizgu (PK = 0%) i różnych wartości kąta znoszenia bocznego a; mB3, mB4 – wartości współczynnika tarcia bocznego opony dla koła zablokowanego (PK = 100%) i różnych wartości kąta znoszenia bocznego a. Wykres jest wykonany dla opony radialnej, współpracującej z suchym asfaltem (Źródło: Robert Bosch)

do góry strony