Układ ABS (4) – ruch hamowanego koła po łuku

ponad rok temu  25.11.2018Zobacz Artykuł

Rys. 22. Tzw. koło tarcia dla: rys. a – maksymalnej siły bocznej FBMAX; rys. b – maksymalnej siły hamowania FHMAX lub maksymalnej siły napędowej FNMAX. Każda z sił: FBMAX, FHMAX i FNMAX jest równa maksymalnej wartości siły FONMAX – patrz rys. 25. Rys. c prezentuje zależność współczynnika tarcia bocznego opony mB od kąta znoszenia bocznego koła a. Rys. d prezentuje zależność współczynnika tarcia wzdłużnego opony mW od współczynnika poślizgu koła PK. Pozostałe oznaczenia na rysunku: mBMAX – maksymalna wartość współczynnika tarcia bocznego opony dla koła niehamowanego (współczynnik poślizgu koła PK = 0%) poruszającego się po łuku przy kącie znoszenia bocznego koła a1; mWMAX – maksymalna wartość współczynnika tarcia wzdłużnego opony dla koła hamowanego (współczynnik poślizgu koła PK1) poruszającego się po linii prostej (a = 00). Opis w podrozdziale 5.2

do góry strony