Układ ABS (cz. 6)

ponad rok temu  30.12.2018Zobacz Artykuł

Rys. 31. Siły działające na samochód podczas: rys. a – ruchu po łuku, gdy koła nie są hamowane, a siła odśrodkowa jest równoważona przez sumę sił bocznych; rys. b – ruchu po łuku w chwili, w której rozpoczyna się hamowanie kół, bez ich blokowania, ale siła odśrodkowa nie jest jeszcze równoważona przez sumę sił bocznych; rys. c – ruchu po łuku, gdy koła są hamowane, bez ich blokowania, a siła odśrodkowa jest równoważona przez sumę sił bocznych. Oznaczenia na rysunku: od FB1 do FB12 – siły boczne działające na koła samochodu; od FH5 do FH12 – siły hamowania działające na koła samochodu; FOP1 i FOP2 – siły odśrodkowe działająca na samochód; VP1 i VP2 – prędkości samochodu; aP1 i aP2 – kąty znoszenia prawego przedniego koła samochodu; aT1 i aT2 – kąty znoszenia prawego tylnego koła samochodu. Opis rysunku w tekście

do góry strony