Układ ABS (cz. 6)

ponad rok temu  30.12.2018Zobacz Artykuł

Rys. 34. Utrata stateczności przez samochód podczas jazdy po łuku (rys. a) i jej następstwo (rys. b). Oznaczenia na rysunku: FH1 i FH2 – siły hamowania działające na przednie, niezablokowane koła samochodu; FH3 i FH4 – siły hamowania działające na tylne, zablokowane, koła samochodu; FB1 i FB2 – siły boczne działające na przednie, niezablokowane, koła samochodu; FB3 i FB4 – siły boczne działające na tylne, zablokowane, koła samochodu, o wartości bliskiej zeru; MO – moment obrotowy powodujący obrót samochodu wokół jego osi pionowej. Tory ruchy samochodu: T1 – przewidywany przez kierowcę, gdy przejeżdża przez łuk i nie hamuje lub hamuje, ale bez blokowania kół samochodu; T2 – będący następstwem utraty stateczności samochodu. Opis rysunku w tekście

do góry strony