Układ ABS (cz. 6)

ponad rok temu  30.12.2018Zobacz Artykuł

Rys. 37. Hamowanie samochodu na nawierzchni, której lewa strona ma większą wartość współczynnika tarcia niż strona prawa (rys. a). Dla utrzymania prostoliniowego toru ruchu samochodu podczas hamowania konieczna jest korekta toru ruchu przez skręt kierownicą (rys. b). Oznaczenia na rysunku: FHL – suma sił hamowania po lewej stronie samochodu; FHP – suma sił hamowania po prawej stronie samochodu, MO – moment obrotowy powodujący obrót samochodu wokół jego osi pionowej; MK – moment korygujący wywołany przez skręt kół przednich, równoważący moment obrotowy MO; mWL – współczynnik tarcia wzdłużnego nawierzchni lewej strony drogi (o większej wartości); mWP – współczynnik tarcia wzdłużnego nawierzchni prawej strony drogi (o mniejszej wartości). Opis rysunku w tekście

do góry strony