Układ ABS (cz. 7)

ponad rok temu  04.03.2019Zobacz Artykuł

Rys. 41. Rozkłady sił nacisku kół osi przedniej i tylnej samochodu na nawierzchnię drogi podczas hamowania: rys. a – na drodze poziomej; rys. b – na wjeździe na wzniesienie drogi; rys. c – na zjeździe z wzniesienia drogi. Zmiany wartości sił nacisku kół osi przedniej i tylnej samochodu na nawierzchnię drogi modyfikują wartości sił hamowania kół osi przedniej i tylnej. Oznaczenia na rysunku: FNKT1 i FNKP1 – siły nacisku kół osi tylnej i przedniej na nawierzchnię drogi podczas hamowania samochodu na drodze poziomej; FNKT2 i FNKP2 – siły nacisku kół osi tylnej i przedniej na nawierzchnię drogi podczas hamowania samochodu na wjeździe na wzniesienie drogi; FNKT3 i FNKP3 – siły nacisku kół osi tylnej i przedniej na nawierzchnię drogi podczas hamowania samochodu na zjeździe z wzniesienia drogi; FHT1 i FHP1 – siła hamowania kół osi tylnej i przedniej podczas hamowania samochodu na drodze poziomej; FHT2 i FHP2 – siła hamowania kół osi tylnej i przedniej podczas hamowania samochodu na wjeździe na wzniesienie drogi; FHT3 i FHP3 – siła hamowania kół osi tylnej i przedniej podczas hamowania samochodu na zjeździe z wzniesienia drogi; FBZ1, FBZ2 i FBZ3 – siła bezwładności występująca podczas hamowania samochodu odpowiednio na drodze poziomej na wjeździe na wzniesienie drogi i na zjeździe z wzniesienia drogi. Opis rysunku w tekście

do góry strony