Układ ABS (cz. 7)

ponad rok temu  04.03.2019Zobacz Artykuł

Rys. 42. Zmiany wartości nacisku koła na nawierzchnię drogi w następstwie najechania na nierówność (rys. a) przy sprawnym (rys. b) lub niesprawnym (rys. c) amortyzatorze. Oznaczenia na rysunku: FNK – siła nacisku koła na nawierzchnię drogi; FH – siła hamowania koła; k1, k2 i k3 – kolejne pozycje poruszającego się i hamowanego koła; 1 do 3 – charakterystyczne punkty wykresu przedstawiającego zmianę wartości siły nacisku koła na nawierzchnię drogi przy sprawnym amortyzatorze; od 4 do 7 – charakterystyczne punkty wykresu przedstawiającego zmianę wartości siły nacisku koła na nawierzchnię drogi przy niesprawnym amortyzatorze; FNK5 – najmniejsza wartość siły nacisku koła na nawierzchnię drogi, spowodowana niesprawnością amortyzatora; FH5 – najmniejsza wartość siły hamowania koła, spowodowana małą wartością siły nacisku koła na nawierzchnię drogi FNK5. Opis rysunku w tekście

do góry strony