Układ smarowania silnika spalinowego

ponad rok temu  19.12.2017Zobacz Artykuł

Rys. 3. Ciśnieniowy wpływ oleju na niektóre elementy silnika. 1 – Otwór w stopie korbowodu, przez który wypływa olej pod ciśnieniem chłodząc denko tłoka, jednocześnie smarując połączenie tłok – gładź cylindra. 2 – Dysza nieruchoma – wtryskująca olej pod ciśnieniem prostopadle na denko tłoka – celem obniża jego temperatury. 3 – Hydrauliczne popychacze zaworów. A – Szczegółowy schemat smarowania między krzywką wałka rozrządu a dźwignią zaworu. 4 – Popychacz hydrauliczny. 5 – Olej wypływający przez otwór dźwigni zaworu. 6 – Krzywka wałka rozrządu. 7 – Rolka dźwigni. 8 – Dźwignia zaworu. 9 – Kanał olejowy w głowicy silnika.

do góry strony