Szukaj
Zamknij wyszukiwarkęData dodania: ponad rok temu 28.04.2016, odsłon: 4019
Kategorie produktu:
Narzędzia w warsztacie
Producent:
Święta Katarzyna, Główna 10
tel. 71 301 14 16
www.contitech.pl
Jeśli interesuję Cię produkt - Komponenty napędów pasowych - CONTI OAP/OAD i chcesz wiedzieć więcej, kliknij poniżej i wyślij zapytanie do producenta.
Wolne koła alternatora OAP/OAD
Jakość pierwszego montażu na rynku części zamiennych jest gwarantem niezawodności. Dewiza ta dotyczy także naszych nowych produktów: wolnego koła alternatora (OAP) oraz rozłącznego sprzęgła alternatora (OAD) – obydwa w sposób optymalny dopasowane są do pasków wielorowkowych.
W każdym przypadku zmiany prędkości obrotowej silnika np. podczas zmiany biegów, hamowania silnikiem, czy wyłączania silnika następuje wyhamowanie prędkości paska pomocniczego, a w konsekwencji dochodzi do nagłego hamowania koła pasowego alternatora. Siła bezwładności alternatora, stawiając duży opór, powoduje poślizg paska na bieżni koła alternatora, co z kolei powoduje zwiększenie wibracji, tarcia, hałasu i nadmiernych naprężeń w układzie.
W większości nowoczesnych konstrukcji silnikowych wyeliminowano tę wadę stosując tzw. wolne koła alternatora (OAP) lub rozłączne sprzęgła alternatora (OAD). Wolne koło alternatora mając możliwość obrotu tylko w jedną stronę napędza alternator, a w przypadku gdy pasek nagle zwalnia koło na zasadzie "wolnobiegu" zostaje pozbawione obciążenia wynikającego z bezwładności alternatora.
Wolne rozłączne koło (OAD) działa na podobnej zasadzie z tym że poza wysprzęgleniem alternatora system zintegrowanych sprężyn przejmuje również rolę tłumika drgań skrętnych.
Niezaprzeczalne zalety:
- redukcja drgań;
- zapobieganie poślizgów paska pomocniczego;
- redukcja hałasu;
- możliwość stosowania alternatorów większej mocy;
- wydłużenie pracy kompletnego układu;
- bezpieczeństwo montażu (optymalnie dopasowanie kół oraz pasków).
Tłumiki drgań skrętnych TSD/eTSD
Bezpieczeństwo i profity
Występujące na skutek zmiennych obciążeń pracy wału korbowego drgania, przenoszone za pomocą paska, w znaczący sposób wpływają na obniżenie trwałości elementów wzajemnie współpracujących oraz ich głośną pracę. W trosce o bezpieczeństwo naszych silników, ContiTech proponuje rozwiązanie w postaci amortyzowanych kół pasowych wału korbowego tzw. tłumików drgań skrętnych (TSD/eTSD), dzięki zastosowaniu których, elementy współpracujące z paskiem są efektywnie odciążone na skutek wytłumienia powstających na wale korbowym drgań oraz ich amplitudy, bezpośrednio w miejscu ich powstawania.
Dodatkowo przy zastosowaniu tłumików o rozszerzonym działaniu (eTSD) filtrowane są wibracje o niskich częstotliwościach. Aby zapewnić nieprzerwaną sprawność naszego silnika należy przy każdej wymianie paska koniecznie sprawdzić stan techniczny tłumika drgań skrętnych TSD/eTSD, a w przypadku widocznych uszkodzeń warstwy gumowej - koniecznie wymienić na nowy. Przy wymianie koła pasowego ContiTech zaleca wymianę wszystkich elementów współpracujących z paskiem napędowym.
Niezaprzeczalne zalety:
- jakość pierwszego montażu;
- bezpieczeństwo napędu oraz wydłużenie bezawaryjnej pracy komponentów silnika, a w konsekwencji niższe koszty obsługi;
- optymalne dostosowanie do pasków ContiTech.
Jednocześnie ContiTech oferuje zestawy zawierające, oprócz kół pasowych TSD/eTSD, także współpracujące z nimi paski, rolki prowadzące, napinacze, śruby i podkładki.