Części i regeneracja

ponad rok temu  28.05.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 3 minuty

Nagrzewanie indukcyjne
– ciepło bez użycia płomienia. Nagrzewacze indukcyjne ułatwiają i przyśpieszają prace warsztatowe przy pojazdach i maszynach. Wykorzystywane są w wielu warsztatach, a ich istotną zaletą jest zdolność przekazywania ciepła do metalu, nawet poprzez gumę czy tworzywa sztuczne. Z powodzeniem mogą być używane w tych samych pracach, przy których wykorzystuje się palnik gazowy, ale ich zaletą jest to, że zapobiegają uszkodzeniu materiału i części znajdujących się w pobliżu.

Z oferty firmy JOSAM Polska Sp. z o.o. możemy wybrać odpowiedni model w zależności od profilu warsztatu czy też rodzaju wykonywanych napraw. Do wyboru mamy następujące urządzenia: nagrzewacz indukcyjny model JH400, model JH800, model JH1300.
Przy lżejszych naprawach warsztatowych polecamy wykorzystanie modelu JH400. Idealnie sprawdza się w takich pracach jak nagrzewanie zapieczonych śrub, tulei i sworzni resorów, przegubów drążków kierowniczych lub elementów układów wydechowych, które to miejsca przeważnie bywają trudno dostępne. Dzięki niemu uzyskamy wysoką temperaturę nagrzewczą, a jego zaletą jest to, że zapobiega uszkodzeniu materiału i części znajdujących się w pobliżu. Dodatkowa, 5-stopniowa regulacja oraz system kontroli mocy zapobiega przegrzaniu urządzenia. Urządzenie wyposażone jest w wydajny, zamknięty układ chłodzenia i ma wymienny 20-litrowy zbiornik cieczy. Producent proponuje do tego modelu dwa rodzaje końcówek grzewczych do wyboru: kątowa (dostarczana standardowo) i alternatywnie – prosta doczołowa.


Naprawy pojazdów użytkowych wymagają o wiele więcej ciepła chociażby ze względu na wielkość elementów. Dodatkowo, rozmiary naprawianych konstrukcji wymuszają znaczną mobilność urządzenia. Do warsztatów zajmujących się naprawami blacharskimi oraz mechanicznymi pojazdów ciężarowych dedykowane są dwa urządzenia: JH800 oraz JH1300. Model JH 800 przeznaczony jest do lżejszych prac blacharskich oraz demontażu większych podzespołów, takich jak: śruby i nakrętki, tuleje i łożyska, układy zawieszenia itp. w samochodach osobowych i użytkowych. Dzięki samokierowalnym kółkom jezdnym, nagrzewacz można łatwo przemieszczać, a długie przewody (10-metrowy przewód zasilający oraz 6-metrowy przewód roboczy) pozwalają na swobodne dotarcie naprawianej konstrukcji w dowolne miejsce. Wydajny wentylator oraz skraplacz zapewniają dużą efektywność zamkniętego układu chłodzenia.

Standardowa końcówka grzewcza JH1301 dzięki swojej budowie pozwala na dotarcie do wąskich przestrzeni i wytwarza skoncentrowaną kolistą przestrzeń grzewczą. W zależności od rodzaju prac i decyzji użytkownika, standardowa końcówka może być zamieniona na JO961B – mocną i odporną końcówkę przeznaczoną do prac wymagających dłuższego i częstszego grzania. Z kolei model JH1300 jest najbardziej odpowiedni do różnorodnych napraw pojazdów ciężarowych. Szczególnie dobrze sprawdza się w naprawach, które wymagają użycia dużej ilości ciepła, na przykład naprawy powypadkowe ram nośnych, większych podzespołów konstrukcyjnych, osi jezdnych itp. JH1300 charakteryzuje się bardzo wysoką wydajnością, a dzięki wykorzystaniu automatycznego monitoringu moc wyjściowa pozostaje na tym samym poziomie podczas całego procesu nagrzewania, co jest istotne podczas pracy. Części takie jak: osie, łączniki, końcówki drążków kierowniczych, zapieczone nakrętki i sworznie są z łatwością nagrzewane w celu ich odkręcenia, demontażu, wyregulowania czy wyprostowania.

Dodatkową zaletą jest grzanie na obrabianym elemencie bez konieczności usuwania wrażliwych na ciepło podzespołów znajdujących się w pobliżu. Odbywa się ono za pośrednictwem dwóch rodzajów końcówek grzewczych, do wyboru: JH1303 (dostarczana standardowo) i okrągła JH1301.

Nagrzewacze indukcyjne są rozsądną alternatywą dla powszechnie stosowanych w warsztatach samochodowych palników gazowych. Zapewniają zdecydowanie lepszy komfort oraz bezpieczeństwo pracy.

www.josam.pl

B1 - prenumerata NW podstrony

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony