
rys. 1 Przyrząd BFT 320 do pomiaru temperatury wrzenia płynu hamulcowego (źródło: ATE)
W poprzednich częściach przedstawione zostały rodzaje i zadania układów hamulcowych, budowa i wymagania prawne ich dotyczące, parametry diagnostyczne i kryteria oceny stanu technicznego tych układów oraz metody ich diagnozowania. Tym razem skupimy się na przykładowych urządzeniach do kontroli układów hamulcowych, to jest do diagnozowania wstępnego i do badania instalacji powietrznej pojazdu.
Ze względu na specyfikę badań i wykorzystywane parametry diagnostyczne urządzenia pomiarowe do badania układu hamulcowego pojazdów można ogólnie podzielić na:
- przyrządy do diagnozowania wstępnego,
- urządzenia do kontroli układu hamulcowego w warunkach stacjonarnych (do badania instalacji powietrznej, pomiaru sił hamowania, badania hamulca najazdowego przyczepy, sprawdzania urządzeń przeciwblokujących, uniwersalne stanowiska do badań zespołów wymontowanych z pojazdu),
- przyrządy do badania układu hamulcowego...
Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.
Komentarze (0)