Części i regeneracja

ponad rok temu  23.07.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Przedwczesne zużycia paska rozrządu? Tak ocenisz przyczynę!

Głównym zadaniem paska rozrządu jest połączenie wału korbowego z wałem rozrządu. Wał korbowy kontroluje tłoki silnika, natomiast wał rozrządu otwiera i zamyka zawory. Pasek rozrządu pomaga zsynchronizować te komponenty, zapewniając optymalne działanie silnika.

Zerwanie paska rozrządu może być katastrofalne w skutkach, dlatego ważne jest, by dbać o jego dobry stan techniczny. Sprawdzaj pasek podczas rutynowych prac serwisowych i zawsze pilnuj, aby pasek był zmieniany w zalecanych przez producenta odstępach. 

Jeśli dojdzie do przedwczesnej awarii paska, należy koniecznie ustalić, co było tego przyczyną, aby podjąć odpowiednie działania naprawcze. W większości przypadków przyczyna awarii leży w jednym z elementów napędu.

1. ZERWANY PASEK ROZRZĄDU

Prawdopodobne przyczyny: 
1) Proste zerwanie kordu: przed założeniem pasek był pofałdowany;
2) Postrzępione zerwanie kordu: ciało obce znajdujące się pomiędzy paskiem i kołem pasowym zrywa kordy wzmacniające albo przed założeniem pasek był skręcony o 90° lub wykręcony na drugą stronę, albo pasek został nałożony na koło pasowe na siłę, np. przy użyciu ostrego narzędzia, takiego jak śrubokręt.

Działania naprawcze: Postępuj zgodnie z instrukcją zakładania paska, nigdy nie zwijaj, nie zgniataj ani nie skręcaj pasków rozrządu, gdyż może to uszkodzić kordy; ustaw poprawne napięcie.

2. ŚCIĘTY ZĄB

Prawdopodobne przyczyny: niskie napięcie; zatrzymanie napędzanego elementu; niewspółpłaszczyznowość

Działania naprawcze: ustaw poprawne napięcie; wyeliminuj przyczynę: skoryguj współpłaszczyznowość.

3. ZUŻYCIE ZĘBA

Prawdopodobne przyczyny: nieprawidłowe napięcie; zużyte koło(a) pasowe.

Działania naprawcze: ustaw poprawne napięcie; wymień koło(a) pasowe.

4. WYDRĄŻONE ZĘBY

Prawdopodobne przyczyny: niezwykle niskie napięcie; spadek napięcia podczas pracy.

Działania naprawcze: ustaw poprawne napięcie; upewnij się, że śruby napinacza są właściwie dokręcone.

5. PĘKNIĘCIA POWIERZCHNI TYLNEJ

Prawdopodobne przyczyny: wysoka temperatura; niska temperatura; zużyte tylne koło pasowe luźne.

Działania naprawcze: wyeliminuj przyczynę wysokiej lub niskiej temperatury; wymień tylne koło pasowe luźne.

6. PRZETARCIA POMIĘDZY ZĘBAMI

Prawdopodobne przyczyny: nadmierne napięcie: chropowate koło(a) pasowe.

Działania naprawcze: ustaw poprawne napięcie; wymień koło(a) pasowe.

7. ZANIECZYSZCZENIE OLEJEM

Prawdopodobna przyczyna: wyciek oleju.

Działanie naprawcze: wymień wadliwe uszczelnienia olejowe.

8. ZUŻYCIE NA KRAWĘDZIACH

Prawdopodobne przyczyny: uszkodzony kołnierz(e); niewspółpłaszczyznowość

Działania naprawcze: wymień koło(a) pasowe; skoryguj ustawienie.

9. HAŁAS PASKA

Prawdopodobne przyczyny: wysokie napięcie; niskie napięcie; niewspółpłaszczyznowość; uszkodzony kołnierz (uszkodzone kołnierze).

Działania naprawcze: ustaw poprawne napięcie; skoryguj ustawienie; wymień koło(a) pasowe.

źródło: Gates

Komentarze (3)

dodaj komentarz
  • ~ .... 3 ponad rok temu "Przedwczesne zużycia paska rozrządu? " Zapytanie dotyczące pasków rozrządu pracujących w oleju - Jaka jest przyczyna "rozwarstwiania" / odrywania się fragmentów paska (pasków) powodująca zatkanie smoka ??
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Vic 2 ponad rok temu Wszystko da się jakoś wytłumaczyć. Ale ani słowa, o tym że pasek ma swoją ograniczoną, żywotność uzależnioną od czasu i kilometrów.
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Gienek 1 ponad rok temu A jak wygląda zerwany pasek przez czas???
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
do góry strony