Fot. Piotr Łukaszewicz
- Przyczyn wad powłok lakierniczych może być bardzo dużo, a często jest to kombinacja różnych zdarzeń, takich jak dopasowanie produktów, (nie)zachowanie technologii, umiejętności wykonawcy – mówi w rozmowie z portalem warsztat.pl Tomasz Palkowski, technical manager z firmy BASF.
Co dziś jest największą trudnością dla lakierników? - Myślę, że dzisiaj lakiernia nękają problemy z kolorystką, dopasowaniem odcienia. Zmienność barw na nowych autach jest bardzo duża, bo producenci dbają, żeby samochody były jak najbardzej atrakcyjne. Barwy są więc coraz bardziej skomplikowane w budowie, a więc też skomplikowane w naprawie. To wymaga dużych umiejętności – dodaje. Jako główne przyczyny wad w powłokach lakierowych wskazuje rutynę i pośpiech w pracy lakiernika. - Wynika to z ciśnienia, by praca była zrobiona jak najszybciej, a często też jak najtaniej – podkreśla.
Tomasz Palkowski był jednym z prelegentów Konferencji Techniczno-Naukowej dla Rzeczoznawców, zorganizowanej przez Auto-Test. Relacja z konferencji TUTAJ.
Komentarze (0)