Dwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG opracowana przez Volkswagena jest jedną z najważniejszych innowacji technicznych ostatnich lat. Łączy ona w sobie komfort skrzyni automatycznej z efektywnością i dynamiką manualnej skrzyni biegów.
Dwa sprzęgła zapewniają, że proces przesunięcia może być wykonany w ciągu kilku setnych sekundy. Podczas zmiany biegu jedno sprzęgło jest otwarte, a drugie zamknięte w tym samym czasie. Jest to możliwe, ponieważ skrzynia zawsze wstępnie wybiera następny bieg, podczas gdy poprzedni bieg jest nadal wybrany.
Przewaga nad konwencjonalną automatyczną skrzynią biegów:
- niezauważalna przerwa podczas przyspieszenia,
- przyjemne uczucie jazdy,
- znaczny wzrost wydajności,
- oszczędność paliwa, zmniejszenie emisji zanieczyszczeń,
- możliwość użycia manualnego trybu skrzyni (Tiptronic).
Jak dotąd co dziesiąty Golf oraz co trzeci Passat Variant został wyposażony w taką skrzynię biegów.
Serwis
Zgodnie z planem serwisowym VW/Audi zalecony interwał wymiany oleju skrzyni DSG to 60.000 km. Zalecana jest także wymiana filtra DSG, aby uniknąć mechatronicznych uszkodzeń. Dzięki zestawom filtrów z olejem DSG VAICO oferuje wysokiej klasy alternatywę do OE.
Produkty:
- VAICO DSG filtry (z uszczelkami) – art. nr V10-0440,
- VAICO DSG olej – art. nr V60-0118, 1 l.
Komentarze (0)