ponad rok temu  05.07.2013, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Sprężarka tłokowo-rzędowa – budowa i schemat

Sprężarki tłokowe rzędowe o stałej wydajności są produkowane z przeznaczeniem do dużych układów klimatyzacji, np. w autobusach. Mają znacznie większą wydajność w porównaniu do kompresorów klimatyzacji, jakie są montowane w samochodach osobowych.

Liderem na rynku w produkcji kompresorów klimatyzacji w autobusach jest Bock. Jego model FK2 jest typowym kompresorem rzędowym dwucylindrowym. Sprężarki rzędowe produkowane są również przez firmy Bitzer i Thermo King. W zależności od potrzeb i wymagań systemu klimatyzacji do autobusów, producenci kompresorów oferują nam sprężarki 2-, 4- i 6-tłokowe. Sprężarka/kompresor 4- i 6-tłokowa jest zbudowana w kształcie litery V. Takie rozwiązanie zmniejsza gabaryty sprężarki oraz wpływa korzystnie na jej równomierną pracę, co znajduje odzwierciedlenie w poprawie komfortu podróżowania.

Zakup nowej sprężarki kompresora wiąże się z poniesieniem sporych wydatków. Jednak ze względu na ogólną dostępność części do sprężarek klimatyzacji jak i samą budowę sprężarki, która jest tak skonstruowana, aby umożliwić jej regenerację, należy, o ile to tylko możliwe, kompresory klimatyzacji poddawać procesowi regeneracji. Ograniczy to znacznie koszty eksploatacji systemu klimatyzacji w autobusach. Sam proces regeneracji sprężarki niewiele różni się od tego, jakiemu poddawane są silniki spalinowe. Procesowi regeneracji można również poddawać sprzęgła elektromagnetyczne, łącznie z przewijaniem cewek 24 V.

A – WAŁ KOROBOWY

B – DŁAWICA, USZCZELNIACZ

C – ŁOŻYSKA WAŁU

D – SWORZEŃ TŁOKA

E – KORBOWÓD

F,G – PRZYŁĄCZA

H – POMPA OLEJU

I – FILTR OLEJU

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony