Części i regeneracja

27 dni temu  07.09.2022, ~ Administrator   

Układ hamulcowy - przegląd uszkodzeń

Nadmiernie skorodowana powierzchnia robocza tarczy hamulcowej

Prawidłowa ocena stanu zużycia podzespołów układu hamulcowego pozwala warsztatowi podjąć właściwą decyzję o jego obsłudze serwisowej oraz ewentualnej naprawie.

W wielu przypadkach błędnie przeprowadzone oględziny hamulców i pominięcie kluczowych śladów postępującego zużycia są przyczyną późniejszych awarii. Dlatego dokładna weryfikacja poszczególnych elementów ma tak duże znaczenie dla efektywnego funkcjonowania tego układu oraz systemów bezpieczeństwa, które wykorzystują pomocnicze działanie hamulców.

Spośród wielu charakterystycznych typów uszkodzeń tarcz i klocków hamulcowych można wyróżnić przypadki, z jakimi warsztat ma do czynienia najczęściej. Rozpoznanie charakteru nieprawidłowości pozwala na prawidłowe zdiagnozowanie przyczyny uszkodzenia w układzie.
Skorodowanie części roboczej tarczy...

Pełna treść artykułu dostępna jest tylko dla zalogowanych prenumeratorów Nowoczesnego Warsztatu.
Możesz odblokować dostęp poniżej lub zalogować się na stronie nowoczesnywarsztat.pl i ponownie przejść do tego artykułu.

GALERIA ZDJĘĆ

Pęknięcia tarczy hamulcowej wynikające z przeciążenia układu spowodowanego „pseudotuningiem” samochodu
Charakterystyczny ślad na tarczy hamulcowej wynika z zastosowania klocków, które zostały błędnie dobrane i zamontowane
Weryfikacja stanu zawieszenia przednich kół pozwala ocenić, czy charakter uszkodzenia może wpłynąć na funkcjonowanie układu hamulcowego
Uszkodzenie tulei metalowo-gumowej wahacza przedniego zawieszenia może powodować drgania koła kierownicy w trakcie nagłego hamowania
Uszkodzenie łożyska piasty przedniego koła generuje drgania odczuwalne jednocześnie na kole kierownicy i pedale hamulca

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 6

  • 5
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 1
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (1)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ mir 1 22 dni temu Korozja bywa niedoceniana przy ocenie stanu hamulców a mocno wpływa na skuteczność hamowania.
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony